INGZ206 Dilbilimi 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ206
Ad Dilbilimi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. CEM CAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CEM CAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CEM CAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin dil ve dilbilimle ilgili temel kavramları tanımlamalarını; insan dilinin doğası, toplum dilbilimi, edimbilim, biçimbilgisi ve yazı sistemlerine ilişkin bilgileri analiz etmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, dilin doğası ve genel özellikleri, toplum dilbilimi, edimbilim, biçimbilgisi ve yazı sistemleri konularını içerir. Öğrenciler, bu kavramları analiz eder ve örneklerle açıklar.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yok

Kaynaklar

Fromkin V. Rodman R. & Hyams N. (2022). An introduction to language (10th ed.). Cengage.

Notlar

Dawson H. Hernandez A. & Shain C. (2022). Language files : materials for an introduction to language and linguistics (Thirteenth). Ohio State University Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dilbilimin farklı dallarına ilişkin temel kavramları tanımlar ve bu kavramları açıklar.
ÖÇ02 Dil ve iletişim kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder ve bu ilişkiyi örneklerle açıklar.
ÖÇ03 İngilizcenin tarihsel gelişim sürecini tanımlar ve bu süreçteki önemli değişiklikleri analiz eder.
ÖÇ04 Dil ve bölgesel farklılıkları tanımlar ve bu farklılıkları örneklerle açıklar.
ÖÇ05 Dil ve toplum arasındaki ilişkiyi analiz eder ve dilin toplumsal farklılıklar üzerindeki etkisini açıklar.
ÖÇ06 Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz eder ve bu ilişkinin iletişimdeki rolünü açıklar.
ÖÇ07 Yazının tarihsel gelişim sürecini tanımlar ve bu süreçteki temel aşamaları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dibilgisi, edim, edinç ve dil evrenselleri I Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Dibilgisi, edim, edinç ve dil evrenselleri II Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Dil ve iletişim I Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Dil ve iletişim II Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tarihsel süreç içerisinde İngilizce: Eski Dönem İngilizcesi Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tarihsel süreç içerisinde İngilizce: Orta Dönem İngilizcesi Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Tarihsel süreç içerisinde İngilizce: Modern Dönem İngilizcesi Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Readings/Homework Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İngilizce ve bölgesel farklılıkları I Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 İngilizce ve bölgesel farklılıkları II Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 İngilizce ve toplumsal farklılıkları I Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İngilizce ve toplumsal farklılıkları II Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Dil ve Kültür Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Yazı sistemleri Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Tekrar Readings/Homework Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Readings/Homework Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Readings/Homework Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 02:26