Genel Bilgi
Kod | INGZ206 |
Ad | Dilbilimi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. CEM CAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CEM CAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin dil ve dilbilimle ilgili temel kavramları tanımlamalarını; insan dilinin doğası, toplum dilbilimi, edimbilim, biçimbilgisi ve yazı sistemlerine ilişkin bilgileri analiz etmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, dilin doğası ve genel özellikleri, toplum dilbilimi, edimbilim, biçimbilgisi ve yazı sistemleri konularını içerir. Öğrenciler, bu kavramları analiz eder ve örneklerle açıklar.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
Fromkin V. Rodman R. & Hyams N. (2022). An introduction to language (10th ed.). Cengage.
Notlar
Dawson H. Hernandez A. & Shain C. (2022). Language files : materials for an introduction to language and linguistics (Thirteenth). Ohio State University Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dilbilimin farklı dallarına ilişkin temel kavramları tanımlar ve bu kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Dil ve iletişim kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder ve bu ilişkiyi örneklerle açıklar. |
ÖÇ03 | İngilizcenin tarihsel gelişim sürecini tanımlar ve bu süreçteki önemli değişiklikleri analiz eder. |
ÖÇ04 | Dil ve bölgesel farklılıkları tanımlar ve bu farklılıkları örneklerle açıklar. |
ÖÇ05 | Dil ve toplum arasındaki ilişkiyi analiz eder ve dilin toplumsal farklılıklar üzerindeki etkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz eder ve bu ilişkinin iletişimdeki rolünü açıklar. |
ÖÇ07 | Yazının tarihsel gelişim sürecini tanımlar ve bu süreçteki temel aşamaları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dibilgisi, edim, edinç ve dil evrenselleri I | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Dibilgisi, edim, edinç ve dil evrenselleri II | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Dil ve iletişim I | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dil ve iletişim II | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tarihsel süreç içerisinde İngilizce: Eski Dönem İngilizcesi | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarihsel süreç içerisinde İngilizce: Orta Dönem İngilizcesi | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Tarihsel süreç içerisinde İngilizce: Modern Dönem İngilizcesi | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Readings/Homework | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İngilizce ve bölgesel farklılıkları I | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İngilizce ve bölgesel farklılıkları II | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | İngilizce ve toplumsal farklılıkları I | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İngilizce ve toplumsal farklılıkları II | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dil ve Kültür | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yazı sistemleri | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tekrar | Readings/Homework | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Readings/Homework | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Readings/Homework | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |