Genel Bilgi
Kod | INGZ212 |
Ad | İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin alternatif/yenilikçi dil öğretim yaklaşım, metot ve tekniklerinin ayırt edici özelliklerini tanımlama, analiz etme ve İngilizcenin öğretiminde metot ve tekniklere öğrencilerin ihtiyaçlarını gözeterek uygunluk kararı verebilme becerisini kazanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
İngilizce öğretiminde alternatif/yenilikçi yaklaşımlar, metotlar, teknikler, yabancı dil öğrenme teorileri, dil öğretiminde öğretmen ve öğrencinin rolleri, dil öğretiminde/öğreniminde teknolojinin rolü konularındad öğrencilerin tanımlama, analiz etme, karşılaştırma, uygulama, sentezleme becerilerini geliştirmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul gerektirmez
Kaynaklar
Larsen-Freeman, D. and Anderson, M. (2011). Dil Öğretiminde Teknikler ve Prensipler. Oxford University Press.
Notlar
İnternet kaynakları, öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler alternatif/yenilikçi öğretim yöntemlerinin özelliklerini tanımlar, analiz eder, karşılaştırma yaparlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler geleneksel ve alternatif/yenilikçi yöntemler arasında sentez yapar ve öğrenci ihtiyaçlarına göre en uygun seçimi yapabilme becerisi geliştirir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler geleneksel ve alternatif/yenilikçi yöntemlerin kullanıldığı ortamlarda farklı ölçme-değerlendirme tekniklerini tanımlar ve uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenciler dil öğretiminde kültürün ve kültürler arası etkileşimin önemini açıklar, öğrenim/öğretim sürecine entegre etme becerisini geliştirir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler geleneksel ders planı hazırlama yöntemlerine ek olarak, öğrenci performansını ve başarısını arttırma amacıyla, çevrimiçi ders planı, etkinlik, ödev, grup/proje ödevi, test hazırlama konusunda deneyim sahibi olur, uygulama becerisini geliştirir. |
ÖÇ06 | Öğrenciler İkinci Dil ve Yabancı Dil olarak İngilizce, Uluslararası İngilizce, Akademik İngilizce, Özel Amaçlı İngilizce gibi farklı alanların özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Sorun Odaklı, Bütünce Odaklı Dil Eğitimi, Bütüncül Yaklaşım gibi metotların özelliklerini tanımlar, farklılık ve benzerliklerini açıklar, öğrencilerinin ihtiyaçlarına göre hangisini ya da hangilerini ne şekilde kullanacağını karar verme becerisini kazanır. |
ÖÇ08 | Öğrenciler teknolojinin eğitimdeki rolünü ve etksini tanımlar, öğrenme/öğretme sürecinde teknolojik imkanlardan faydalanma becerisini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkinci Dil ve Yabancı Dil Olarak İngilizcenin incelenmesi, Ingilizce eğitiminde geleneksel yöntemlerin kısa bir tekrarı | Ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İngilizce öğretiminde teknolojinin rolü, önemi ve entegrasyonu; ağ/teknoloji tabanlı eğitim, uzaktan eğitim, E-eğitim, mobil eğitim, karışık eğitim, ters-yüz eğitim özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 254-257 okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | İngilizce eğitiminde kullanılabilecek çevrimiçi araçlar; Öğrenme/Ders Yönetim Sistemleri, web günlükleri, uygulamalar, veri tabanları özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Çevrimiçi ve karışık yöntemde ders planı ve aktivite hazırlama | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Problem Odaklı, Görev Odaklı Dil Eğitimi özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Richards and Rogers, 244-248 okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
6 | Derlem Odaklı Dil Eğitimi, Bütüncül Yaklaşım özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Ders tekrarı ve tüm öğrenilenleri birleştirerek ders planı ve aktiviteler hazırlama | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uluslararası İngilizce özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Özel Amaçlı İngilizce özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Akademik Amaçlı İngilizce özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Mesleki İngilizce özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dil öğretiminde kültürün rolü ve öneminin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Günümüzde iletişimin önemi ve kültürler arası iletişim/etkileşim özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Öğrenmede motivasyonun rolü, motivasyon çeşitleri, öğrenci motivasyonunu artırma konularının incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |