Genel Bilgi
Kod | IKS309 |
Ad | Uluslararası İktisat I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİKRET DÜLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ekonominin uluslararası boyutunu reel yönden analiz etmeyi, ülkeleri karşılıklı ticarete yönelten nedenleri teorileriyle incelemeyi, Türkiye'nin dış ticaret yapısını ve gelişimini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Classical, Neo Classical and Modern International Trade Theories- Analysis of International Trade Theory- Analysis of Internationa lTrade Theoryand Economic Growth- Instruments of International Trade Policy
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat, Teori Politika ve Uygulama
Notlar
International Economics: Theory and Policy, Global Edition- Paul Krugman, Maurice Obstfeld, Marc Melitz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası ticaretin nedenlerini açıklar |
ÖÇ02 | Geleneksel teorilerin kısıtlarını değerlendirir |
ÖÇ03 | Ekonomik aktörlerin açık ekonomilerdeki rollerini kavrar |
ÖÇ04 | Ülkeler arası ticaretin endüstriler-arası ve endüstri-içi ticaret şeklinde ortaya çıkan farklı yapısını ayırt eder |
ÖÇ05 | Dış ticaret ve büyüme arasındaki teorik ilişkiye dayanarak dünya ticaret sistemini ve az gelişmiş ülkelerin yerini sorgular |
ÖÇ06 | Ekonomik büyüme ve kalkınma sürecinde alternatif ticaret politikalarını karşılaştırır ve tartışır |
ÖÇ07 | Uuslararası iktisadi problemleri anlayabilme, yorumlayabilme ve çözümleyebilmek |
ÖÇ08 | Uluslararası ekonomik göstergeleri takip eder ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası İktisada Giriş | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Klasik Dış Ticaret Teorileri. Mutlak üstünlükler, Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi I | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Klasik Dış Ticaret Teorileri. Mutlak üstünlükler, Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi II | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Uluslararası Ticaret Teorisi Analizleri: Arz ve Talep Modelleri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Faktör Donatımı Teoremi | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yeni Dış Ticaret Teorileri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dış Ticaret Teorisi ve Ekonomik Büyüme Analizleri | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Dış Ticaret Politikası | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dış Ticaret Politikası Araçları:Tarifeler | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Diğer Dış Ticaret Politikası Araçları:Tarife Dışı Engeller | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dünya Ticaretinin Serbestleştirilmesi | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Avrupa Birliği | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dünyadaki Ekonomik Gruplaşmalar: Avrupa Birliği Dışındakiler | İlgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme I | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel Değerlendirme II | İlgili Bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |