Genel Bilgi
Kod | PFZ304 |
Ad | Kamu Bütçesi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL ERGEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı Türkiyedeki bütçeleme sürecini derinlemesine analiz etmek, Avrupa Birliği Bütçe sürecini öğrenmek ve bütçe ile ilgili güncel konuları değerlendirebilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği Türk Bütçe Sürecinin irdelenerek, bütçe politikalarının analiz edilmesini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Devlet bütçesi, Prof. Dr. Kamil Tüğen, Dokuz Eylül Üniversitesi Basımevi, 2022.
Notlar
Ulusal ve uluslararası güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bütçe süreci ile ilgili güncel uygulamaları analiz eder. |
ÖÇ02 | Bütçenin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkisini değerlendirir ve anlatır. |
ÖÇ03 | Bütçe konusunda ulular arası uygulamaları inceleyerek konu ile ilgili bilgi verir. |
ÖÇ04 | Ülkemizde değişen bütçe anlayışını değerlendirerek anlatır. |
ÖÇ05 | 5018 sayılı KMYKK ile ilgili analiz yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program Bütçe Sisteminin Teorik temelleri ve Uygulaması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | PEBS ve Analitik Bütçe Sınıflandırmasına Giriş | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Performans Esaslı Bütçe Sistemi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Performans Esaslı Bütçe Sistemi 2 | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Analitik Bütçe Sınıflandırması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Analitik Bütçe Sınıflandırması 2 | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Analitik Bütçe Sınıflandırması 3 | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Bütçenin Hazırlanması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gelir Bütçesinin Hazırlanması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bütçe kanun tasarısına Ekli bağlı cetveller | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bütçenin uygulanması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kamu İhale sistemi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hazine işlemleri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bütçenin denetimi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |