Genel Bilgi
Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
MALİYE PR. | |
Kod | PFS310 |
Ad | Mesleki İngilizce II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin yatırım, finansal yönetim, muhasebe ve piyasa analizi alanlarında İngilizce dil becerilerini geliştirmeyi, mesleki terimleri doğru kullanmayı ve finansal belgeleri etkin şekilde analiz etmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerden, bu becerileri akademik ve mesleki bağlamda doğru ve etkili bir şekilde kullanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, yatırım, finansal yönetim, muhasebe ve piyasa analizi ile ilgili temel İngilizce terminolojiyi, mesleki yazışmaları, rapor okuma ve yorumlama becerilerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için en az A2 seviyesinde İngilizce bilgisi gereklidir.
Kaynaklar
Career Pathways Finance Book 2 (Express Publishing)
Notlar
BBC News, Professional in Use Finance (Cambridge University Press), Oxford English For Careers Finance
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maliye, yatırım ve muhasebe alanlarında temel İngilizce terimleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Mali belgeleri ve piyasa analizlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Yatırım stratejilerini ve piyasa trendlerini analiz eder. |
ÖÇ04 | Akademik ve mesleki bağlamda mali yazışmaları uygular. |
ÖÇ05 | Farklı yatırım türlerini ve risk yönetimi yaklaşımlarını karşılaştırır. |
ÖÇ06 | Mali karar alma süreçlerinde veri yorumlama becerilerini geliştirir. |
ÖÇ07 | Maliye, bankacılık ve muhasebe konularında raporlar ve sunumlar üretir. |
ÖÇ08 | Mali ve ekonomik konularda etkili İngilizce iletişim kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe alanlarında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri güncel ekonomik ve mali gelişmeler bağlamında analiz eder | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplayarak analiz eder | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kamu mali kurumlarının görev, yetki ve işleyişini açıklar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maliye alanında meslek sahiplerinin iş tanımlarını ve sorumluluklarını açıklar | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersi tanıtma/Yatırım Türleri / Yatırım Rehberi / Artı ve eksileri listeleme | Ön hazırlık gerekmez. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Yatırım Stilleri / Danışmanlık Köşesi / Riski tartışma | Risk yönetimi stratejileri incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
3 | Bireysel Yatırımlar ve Emeklilik / Dergi Makalesi / Olası olayları tanımlama | Bireysel yatırım planları araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Borsa / Ekonomi Ders Kitabı / Konu değiştirme | Borsa işleyişi ve temel terimleri incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Borsadaki Değişimler / Gazete Makalesi / Tahminde bulunma | Piyasa trendleri ve analiz teknikleri araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Ön Ofis İşlemleri / Web Sitesi / Becerileri ve nitelikleri tanımlama | Ön ofis operasyonları ve rolleri incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Rol Oynama, Bireysel Çalışma |
7 | Orta Ofis İşlemleri / İş İlanı / Yanıtı değerlendirerek yorum yapma | Orta ofis görevleri ve risk yönetimi araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
8 | Ara sınav | Ele alınan konular tekrar edilmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Düzenlemeler ve Finansal Mevzuat / Gazete Makalesi / Şüphe ifade etme | Finansal düzenlemeler ve yasal çerçeve incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
10 | Banka Yöneticisi / Web Sitesi / Liste yapma | Bankacılık sektöründe yöneticilerin rolleri araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
11 | Muhasebeci / İş İlanı / Deneyimi tanımlama | Muhasebe süreçleri ve mesleki gereklilikler araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım |
12 | Vergi Danışmanı / İş İlanı / Daha fazla detay isteme | Vergi planlaması ve vergi danışmanlığı incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Finansal Danışman / Web Sitesi / Müşteriyi güvenceye alma | Finansal danışmanların hizmetleri araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Borsa Komisyoncusu / Web Sitesi / Tebrik etme | Hisse senedi alım-satım süreçleri incelenmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Yatırımcı / İş Dünyası Dergisi / Görüş bildirme | Küresel piyasalardaki yatırım trendleri araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ele alınan konular tekrar edilmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavlarla ile İlgili Geri Dönüt | Yarıyıl Sonu Sınavları ile ilgili Ön Hazırlık Soruları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |