Genel Bilgi
Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
MALİYE PR. | |
Kod | PFS312 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mustafa Sefa MAZLUM
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Maliye Bölümü mezunu olarak çalışacakları kamu ve özel sektör kuruluşlarını ve meslekleri tanıtmak, devlet adabını vermek, her meslek alanının etik normları olduğu konusunda farkındalık oluşturarak meslek seçimine yardımcı olmak bu dersin amacıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini; etik kavramı, etik ve meslek ilişkisi, mesleklerin tanıtımı, kamu sektörü ve özel sektör mevzuat düzenlemeleri bu dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Kemal Gözler Devletin Genel Teorisi, 2021, Ekin Yayınevi Hüseyin Ali Kutlu Meslek Etiği, 2020, Nobel yayınevi
Notlar
İlgili mevzuat
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik kavramını açıklar |
ÖÇ02 | Maliye ve devlet adabını kavrar. |
ÖÇ03 | Meslekler ve etik ilişkisini açıklar. |
ÖÇ04 | Etik ilkelere uygun davranır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe alanlarında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri güncel ekonomik ve mali gelişmeler bağlamında analiz eder | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplayarak analiz eder | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kamu mali kurumlarının görev, yetki ve işleyişini açıklar | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maliye alanında meslek sahiplerinin iş tanımlarını ve sorumluluklarını açıklar | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etik nedir? | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Etik ve meslek ilişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kamu sektörü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Devlet ve idari yapısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Devlet adabı, Maliye ve etik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kariyer meslekler 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kariyer meslekler 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Özel Sektör | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Meslek mensupları ve etik 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Meslek mensupları ve etik 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Finans Sektörü ve etik 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Finans Sektörü ve etik2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Gönüllü kuruluşlar 1 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Gönüllü kuruluşlar 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |