Genel Bilgi
Kod | PFZ401 |
Ad | Türkiye Ekonomisi Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAŞİM AKÇA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı Osmanlıdan günümüze kadar gelen süreçte Türkiye ekonomisinde yaşanan gelişmeleri incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders, Osmanlı Devletinin Ekonomik Mirası, Cumhuriyet ve Devletçi Sanayileşme Dönemi, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950-1960 Döneminde Türkiye Ekonomisi, 1960-1979 Döneminde Türkiye Ekonomisi, 24 Ocak Kararları, 5 Nisan 1994 Kararları, 2000 ve 2001 Ekonomi Programları içerir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Yavuz Odabaşı- Zeki Yılmaz Türkiye Ekonomisi
Notlar
Tarihsel Süreçte Türkiye Ekonomisi Yapısal Dönüşüm ve Politika Uygulamaları Prof. Dr. M. İlker Parasız, İlhan Eroğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye ekonomisinin genel özelliklerini açıklar |
ÖÇ02 | Ekonomik dönüşümlere neden olan siyasi gelişmeleri analiz eder |
ÖÇ03 | Dünya ekonomisinin yaşadığı konjonktürel gelişmelerin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini açıklar |
ÖÇ04 | Türkiye’nin temel sosyal ve ekonomik göstergelerini yorumlamanın yanı sıra ekonomik ve beşeri (insani) kalkınma (gelişmişlik) ile ilgili gelişmeleri analiz eder |
ÖÇ05 | Türkiye’deki ekonomik krizleri ve alınan istikrar kararlarını açıklayıp, izlenen ekonomi politikalarını (özellikle para politikalarını) değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı İmparatorluğu ve Mirası | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kurtuluş Savaşı Finansmanı | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Yılları | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 1923-1938 Dönemi | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 1938-1950 Dönemi | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 1960-1980 Demokrat Parti Dönemi | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 1980-1999 Dönemi I | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1980-1999 Dönemi II | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 1980 Sonrası Sektörel Gelişmeler | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 2000 Krizi | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 2000-2010 Dönemi 1. Ekonomik ve Siyasi Gelişmeler | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 2000-2010 Dönemi 2.Dünya Krizi | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 2000-2010 Dönemi 3.Sektörel Gelişmeler | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 2010 Sonrası Sektörel Gelişmeler | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |