PFZ404 Topluma Hizmet Uygulamaları

6 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MALİYE PR.
Kod PFZ404
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Toplumsal duyarlılığın arttırılması ve topluma faydalı projeler üretilmesi bu dersin amacıdır.

Dersin İçeriği

Toplumsal duyarlılığı ve katkısı olan projelerin belirlenmesi, planlanması, işbirliklerinin belirlenmesi, projenin hayata geçirilmesi ve uygulanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Dersin hocası tarafından önerilen kaynaklar

Notlar

Dersin hocası tarafından önerilen kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal duyarlılık geliştirebilecektir.
ÖÇ02 Yardım bilinci kazanabilecektir.
ÖÇ03 Takım halinde çalışabilecektir.
ÖÇ04 yürütülen proje ile topluma katkı sağlanacaktır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe alanlarında yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri güncel ekonomik ve mali gelişmeler bağlamında analiz eder
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplayarak analiz eder
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kamu mali kurumlarının görev, yetki ve işleyişini açıklar 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maliye alanında meslek sahiplerinin iş tanımlarını ve sorumluluklarını açıklar
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilerin yapılacak uygulamayla ilgili bilgilendirilmesi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
2 Ders içeriğinin öğrencilere anlatılarak yapılacak aktiviteler konusunda bilgi verilmesi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Bir çalışma takvimi oluşturma. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Hizmetin başlangıcı araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Hizmetin devamı. araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Hizmetin devamı 2 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Hizmetin devamı 3 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
8 Hizmetin devamı 4 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
9 Hizmetin devamı 5 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Hizmetin devamı 6 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Hizmetin devamı 7 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Hizmetin devamı 8 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Hizmetin devamı 9 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
14 Projenin sonuçlandırılması araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Gösteri
15 Projenin sonuçlandırılması 2 araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Proje / Tasarım 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 50 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 144
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,76
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 10:51