Genel Bilgi
Kod | INGS206 |
Ad | Etkili İletişim Becerileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. EBRU GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İngilizce Öğretmen adaylarının etkili iletişim ögelerini öğrenme ve bunları kullanabilmelerini sağlamak. İngilizce Öğretmen adaylarına etkili iletişim temellerini ve kullanımını öğretmek.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği; İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler , ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesi, sözsüz iletişim becerileri, sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket, iletişim uygulamaları ve iletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkilerin benimsenmesini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
AKÇAY, Emrah, Külahıma Anlat, İstanbul, Abaküs Yayınları, 2017 AKTAŞ, Yaşar ve KILIÇ, Kenan, Bir Bakışta İletişim, Ankara, Paradigma Akademi Yayınları, 2013. ALPASLAN, Ahmet, İnsan Okuma Sanatı, İstanbul, Arı Sanat Yayınları, 2016 ASLAN, Nizar, Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarına Giriş, İstanbul, Der Yayınları, 2015 ATAHAN, Selhur, Beden Dili ABC’si, Eskişehir, Platform Kitap, 2016. AYKAÇ, Özden, İmaj, İstanbul, Ray Yayıncılık, 2014 AYTÜRK Nihat, Davranış Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2007 AYTÜRK Nihat, Davranış Sanatı, Ankara, Nobel Yayınları, 2017, Yenilenmiş Ve Geliştirilmiş 2. Basım AYTÜRK, Nihat, Protokol Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2011 AYTÜRK, Nihat, Protokol Yönetimi, Ankara, TODAİE Yayını, 2009 AZİZ, Aysel, İletişime Giriş, İstanbul, Hiperlink Yayınları, 2013. BALTAŞ, Zuhal ve BALTAŞ, Acar Bedenin Dili, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1994 BIÇAKÇI İlker, İletişim ve Halkla İlişkiler, Ankara, MediaCat Yayınları, 2003. CERECİ, Sedat, İletişim Kurmak İnsan Olmaktır, İstanbul, Metropol Yayınları, 2002. ÇİFTPINAR, Bülent, Siz İstemeseniz De Zaten Konuşuyorsunuz
Notlar
AKÇAY, Emrah, Külahıma Anlat, İstanbul, Abaküs Yayınları, 2017 AKTAŞ, Yaşar ve KILIÇ, Kenan, Bir Bakışta İletişim, Ankara, Paradigma Akademi Yayınları, 2013. ALPASLAN, Ahmet, İnsan Okuma Sanatı, İstanbul, Arı Sanat Yayınları, 2016 ASLAN, Nizar, Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarına Giriş, İstanbul, Der Yayınları, 2015 ATAHAN, Selhur, Beden Dili ABC’si, Eskişehir, Platform Kitap, 2016. AYKAÇ, Özden, İmaj, İstanbul, Ray Yayıncılık, 2014 AYTÜRK Nihat, Davranış Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2007 AYTÜRK Nihat, Davranış Sanatı, Ankara, Nobel Yayınları, 2017, Yenilenmiş Ve Geliştirilmiş 2. Basım AYTÜRK, Nihat, Protokol Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2011 AYTÜRK, Nihat, Protokol Yönetimi, Ankara, TODAİE Yayını, 2009 AZİZ, Aysel, İletişime Giriş, İstanbul, Hiperlink Yayınları, 2013. BALTAŞ, Zuhal ve BALTAŞ, Acar Bedenin Dili, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1994 BIÇAKÇI İlker, İletişim ve Halkla İlişkiler, Ankara, MediaCat Yayınları, 2003. CERECİ, Sedat, İletişim Kurmak İnsan Olmaktır, İstanbul, Metropol Yayınları, 2002. ÇİFTPINAR, Bülent, Siz İstemeseniz De Zaten Konuşuyorsunuz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, iletişim ile ilişkili kavramları tanımlar ve örneklerle açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, iletişim disiplini ile diğer disiplinler arasındaki ilişkileri açıklar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, etkili iletişim becerilerini tartışır ve etkili iletişim becerilerini kavramsal yapılarına göre sınıflar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, etkili İletişim becerilerinin eğitim ortamlarındaki yararlarını değerlendirir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, etkili iletişim becerilerini kavramsal yapılarına göre sınıflar. |
ÖÇ06 | Öğrenciler, eğitim ortamlarında kullanılabilecek etkili iletişim uygulamalarını tartışır. |
ÖÇ07 | Öğrenciler, kendini ifade etme becerilerini geliştirir. |
ÖÇ08 | Öğrenciler, beden dilini doğru yorumlama ve etkin kullanmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | etkili iletişim tanımı | Ders notlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | etkili iletişim ögeleri | Konu için araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | etkili iletişim örnekleri I | Konu için araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | etkili iletişim örnekleri II | Önceki hafta öğrendiği konu için örnekler bulur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | iletişim sorunları I | Konu için araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | iletişim sorunları II | Önceki hafta öğrendiği konu için örnekler bulur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | iletişim sorunları III | Örnekleri inceler, değerlendirir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | portfolyo hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | sınıf içi etkili iletişim yöntemleri | Konu için araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | iletişim sorunlarını çözme yolları I | Konu için araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | iletişim sorunlarını çözme yolları II | okuma ve materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
12 | farklı iletişim ortamları inceleme I | Konu için araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
13 | farklı iletişim ortamları inceleme II | okuma, araştırma, grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | örnek iletişim ortamları yaratma | okuma ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
15 | tekrar | Dönem tekrarı yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
AKTS | 4 AKTS |