INGS206 Etkili İletişim Becerileri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGS206
Ad Etkili İletişim Becerileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. EBRU GENÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İngilizce Öğretmen adaylarının etkili iletişim ögelerini öğrenme ve bunları kullanabilmelerini sağlamak. İngilizce Öğretmen adaylarına etkili iletişim temellerini ve kullanımını öğretmek.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği; İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler , ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesi, sözsüz iletişim becerileri, sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket, iletişim uygulamaları ve iletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkilerin benimsenmesini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

AKÇAY, Emrah, Külahıma Anlat, İstanbul, Abaküs Yayınları, 2017 AKTAŞ, Yaşar ve KILIÇ, Kenan, Bir Bakışta İletişim, Ankara, Paradigma Akademi Yayınları, 2013. ALPASLAN, Ahmet, İnsan Okuma Sanatı, İstanbul, Arı Sanat Yayınları, 2016 ASLAN, Nizar, Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarına Giriş, İstanbul, Der Yayınları, 2015 ATAHAN, Selhur, Beden Dili ABC’si, Eskişehir, Platform Kitap, 2016. AYKAÇ, Özden, İmaj, İstanbul, Ray Yayıncılık, 2014 AYTÜRK Nihat, Davranış Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2007 AYTÜRK Nihat, Davranış Sanatı, Ankara, Nobel Yayınları, 2017, Yenilenmiş Ve Geliştirilmiş 2. Basım AYTÜRK, Nihat, Protokol Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2011 AYTÜRK, Nihat, Protokol Yönetimi, Ankara, TODAİE Yayını, 2009 AZİZ, Aysel, İletişime Giriş, İstanbul, Hiperlink Yayınları, 2013. BALTAŞ, Zuhal ve BALTAŞ, Acar Bedenin Dili, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1994 BIÇAKÇI İlker, İletişim ve Halkla İlişkiler, Ankara, MediaCat Yayınları, 2003. CERECİ, Sedat, İletişim Kurmak İnsan Olmaktır, İstanbul, Metropol Yayınları, 2002. ÇİFTPINAR, Bülent, Siz İstemeseniz De Zaten Konuşuyorsunuz

Notlar

AKÇAY, Emrah, Külahıma Anlat, İstanbul, Abaküs Yayınları, 2017 AKTAŞ, Yaşar ve KILIÇ, Kenan, Bir Bakışta İletişim, Ankara, Paradigma Akademi Yayınları, 2013. ALPASLAN, Ahmet, İnsan Okuma Sanatı, İstanbul, Arı Sanat Yayınları, 2016 ASLAN, Nizar, Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarına Giriş, İstanbul, Der Yayınları, 2015 ATAHAN, Selhur, Beden Dili ABC’si, Eskişehir, Platform Kitap, 2016. AYKAÇ, Özden, İmaj, İstanbul, Ray Yayıncılık, 2014 AYTÜRK Nihat, Davranış Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2007 AYTÜRK Nihat, Davranış Sanatı, Ankara, Nobel Yayınları, 2017, Yenilenmiş Ve Geliştirilmiş 2. Basım AYTÜRK, Nihat, Protokol Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2011 AYTÜRK, Nihat, Protokol Yönetimi, Ankara, TODAİE Yayını, 2009 AZİZ, Aysel, İletişime Giriş, İstanbul, Hiperlink Yayınları, 2013. BALTAŞ, Zuhal ve BALTAŞ, Acar Bedenin Dili, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1994 BIÇAKÇI İlker, İletişim ve Halkla İlişkiler, Ankara, MediaCat Yayınları, 2003. CERECİ, Sedat, İletişim Kurmak İnsan Olmaktır, İstanbul, Metropol Yayınları, 2002. ÇİFTPINAR, Bülent, Siz İstemeseniz De Zaten Konuşuyorsunuz


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, iletişim ile ilişkili kavramları tanımlar ve örneklerle açıklar.
ÖÇ02 Öğrenciler, iletişim disiplini ile diğer disiplinler arasındaki ilişkileri açıklar.
ÖÇ03 Öğrenciler, etkili iletişim becerilerini tartışır ve etkili iletişim becerilerini kavramsal yapılarına göre sınıflar.
ÖÇ04 Öğrenciler, etkili İletişim becerilerinin eğitim ortamlarındaki yararlarını değerlendirir.
ÖÇ05 Öğrenciler, etkili iletişim becerilerini kavramsal yapılarına göre sınıflar.
ÖÇ06 Öğrenciler, eğitim ortamlarında kullanılabilecek etkili iletişim uygulamalarını tartışır.
ÖÇ07 Öğrenciler, kendini ifade etme becerilerini geliştirir.
ÖÇ08 Öğrenciler, beden dilini doğru yorumlama ve etkin kullanmayı öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 etkili iletişim tanımı Ders notlarını inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 etkili iletişim ögeleri Konu için araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 etkili iletişim örnekleri I Konu için araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 etkili iletişim örnekleri II Önceki hafta öğrendiği konu için örnekler bulur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 iletişim sorunları I Konu için araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 iletişim sorunları II Önceki hafta öğrendiği konu için örnekler bulur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 iletişim sorunları III Örnekleri inceler, değerlendirir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar portfolyo hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 sınıf içi etkili iletişim yöntemleri Konu için araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 iletişim sorunlarını çözme yolları I Konu için araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 iletişim sorunlarını çözme yolları II okuma ve materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
12 farklı iletişim ortamları inceleme I Konu için araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Tartışma
13 farklı iletişim ortamları inceleme II okuma, araştırma, grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 örnek iletişim ortamları yaratma okuma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
15 tekrar Dönem tekrarı yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 98
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,92
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.12.2024 02:36