Genel Bilgi
Kod | BP110 |
Ad | Bitki Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tohumda ve Bitkide Meydana gelen yaşamsal olayların belirti ve nedenlerini genel olarak öğrenmelerini sağlamak
Dersin İçeriği
Tohumda ve Bitkide Meydana gelen yaşamsal olayların belirti ve nedenlerini genel olarak öğrenmelerini sağlamak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Önder, N ve Yentür S,, Bitkilerin metabolizma fizyolojisi,
Notlar
Bitki Fizyolojisi, (Prof. Dr. Suna Bozcuk)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tohumun kısımlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Çimleme çeşitlerini tanımlar |
ÖÇ03 | Çimlenmeye etkili faktörleri açıklar |
ÖÇ04 | Tohum dormansisi ve etkili olan faktörleri açıklar |
ÖÇ05 | Bitki fizyolojisini ve bunları oluşturan unsurları tanımlar |
ÖÇ06 | Bitkilerde su kaybı (transpirasyon vd.) olayını açıklar |
ÖÇ07 | Fotosentez olayını tartışır |
ÖÇ08 | Bitki metabolizması, bitki büyüme ve gelişmesini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin konularının tanıtımı | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tohum nedir, önemi ve kimyası hakkında bilgiler | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tohumlarda karbonhidrat, protein, yağlar ve diğer maddelerin deyolanması | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tohumlarda karbonhidrat, protein, yağlar ve diğer maddelerin depolanması | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Tohum çimlenmesi | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Çimlenmeye etkili olan faktörler ve dormansi | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dormansi | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bitki fizyoloisine giriş | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Diffizyon, osmosiz ve şişme olayları | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bitkilerde su kaybı (Transpirasyon ve diğerleri) | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Bitki-toprak- su ilişkileri | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Fotosentez (a) | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Fotosentez(b) | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Fotosentez(c) | Sağsöz, S., Tohumluk Bilimi, Bozcuk, S., Bitki Fizyolojisi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |