UTD102 Türk Dili II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UTD102
Ad Türk Dili II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NAZAN KUL TÜLÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. NAZAN KUL TÜLÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimizin bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmesini, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilmesini, doğru, güzel konuşma yeteneklerinin geliştirilmesini, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerinin giderilmesini ve anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Anadilini kullanma becerisi, başarılı anlatımın nitelikleri, yazılı ve sözlü anlatımda başarılı olmanın aşamalarının uygulanması, Türkçenin dilbilgisi ve yazım kurallarına uygun planlı bir yazı yazmanın kuralları, cümle ve paragraf bilgisi, Günlük dilde kullanılan anlatım bozuklukları; temel anlatım biçimleri, düşünceyi geliştirme yolları, yazılı ve sözlü anlatım çeşitleri, kompozisyon yazma becerileri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ÖZKAN, Mustafa, ESİN, Osman, TÖREN, Hatice, Yükseköğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi, İstanbul 2001 KARAALİOĞLU(1995) Seyit Kemal, Sözlü/Yazılı Kompozisyon Konuşmak ve Yazmak Sanatı, İnkılap Kitabevi, 26. Baskı İstanbul. KORKMAZ, Zeynep v.d. (1997). Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, YÖK Yay, Ankara. KÜLTÜRAL, Zühal (2009). Türkiye Türkçesi Cümle Bilgisi, Simurg Yayınları, İstanbul. TUĞLUK, İbrahim Halil (2016). Türk Dili-Yazılı ve Sözlü Anlatım, Gazi Kitabevi, Ankara. YAVUZ, Kemal, YETİŞ, Kazım, BİRİNCİ, Necat, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Beşir Kitabevi, İstanbul 2000. GÜRZAP, Can, Konuşan İnsan, 6. Bs., Yapı Kredi Yayınevi, İstanbul 2004.

Notlar

Yazım Kılavuzu (2012).Türk Dil Kurumu Yay., Ankara. https://www.tdk.gov.tr/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını, sözlü ve yazılı anlatabilme tekniklerini edinir.
ÖÇ02 Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilmeyi kavrar.
ÖÇ03 Sözcük dağarcığının geliştirilmesinin önemini bilir.
ÖÇ04 Metnin türünü tanımlar.
ÖÇ05 Cümlenin ögelerini bulur.
ÖÇ06 Gereksiz sözcük bulunan cümleleri belirtir.
ÖÇ07 Öyküleyici anlatımın özelliklerini açıklar.
ÖÇ08 Düşünce yazıları ile sanatsal yazıların farklılıklarını belirtir.
ÖÇ09 Paragraftaki düşünceyi geliştirme yollarını örneklendirir.
ÖÇ10 Kompozisyon yazarken uygulanacak planı bilir.
ÖÇ11 Sözlü ve yazılı anlatımın kurallarını belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorgulayıcı ve araştırıcıdır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Analitik düşünmeyi öğrenir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel düzeyde ingilizce kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Cümle Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma
2 Cümlede Anlam Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Cümlenin Ögeleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
4 Anlatımın Özellikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Tartışma
5 Anlatım Biçimleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma
7 Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları ile İlgili Uygulamalar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yapı Bakımından Anlatım Bozuklukları .Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Yapı Bakımından Anlatım Bozuklukları ile İlgili Uygulamalar Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Düşünce Yazıları Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Sanat Yazıları Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Sözlü Anlatım Türleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösteri
14 Kompozisyon Bilgisi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kompozisyon Örnekleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı 1. Hafta Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı 2. Hafta Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 07:46