BP209 Yabancı Otlarla Mücadele

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BP209
Ad Yabancı Otlarla Mücadele
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yabancı otların tanınması ile yönetiminin planlanması ve mücadelesini açıklamak amaçlanmıştır

Dersin İçeriği

Yabancı otların tanımı ve önemi,genel biyolojileri, zarar ve yararları ile oluşturdukları kayıplar, tarla kültürlerinde sorun olan önemli yabancı otlar, önemleri ve bunları kontrol etmede kullanılacak farklı mücadele yöntemleri açıklanır

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Özer, Z., Kadıoğlu, İ., Önen, H., Tursun, N. 2001, Herboloji (Yabancı Ot Bilimi), Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 20. Ders Notları Serisi No: 10. Tokat

Notlar

Herboloji. (Weed Science). 2001. Z ÖZER, İ KADIOĞLU, H ÖNEN ve N TURSUN. Gaziosman Paşa Üniversitesi Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki korumada yabancı ot kavramını açıklar
ÖÇ02 Yabancı otların zarar ve yararlarını ve biyolojilerini tanımlar
ÖÇ03 Tarla kültürlerinde yabancı otlarla mücadele yöntemlerini uygular
ÖÇ04 Yabancı otların tanılanması, sınıflandırılması ve herbaryum tekniklerini tanımlar
ÖÇ05 Zehirli, parazit ve sucul yabancı ot türlerine örnek verir
ÖÇ06 Yabancı ot tanımını, yabancı otların yarar ve zararlarını karşılaştırır
ÖÇ07 Yabancı otların çoğalma şekillerini ve popülasyon oluşturma süreçlerini açıklar
ÖÇ08 Herboloji bilim dalı, konularıve tarihçesini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorgulayıcı ve araştırıcıdır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Analitik düşünmeyi öğrenir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel düzeyde ingilizce kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yabancı otların tanımı, zarar ve yararları Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yabancı otların gelişme biyolojisi Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yabancı otların gelişme dönemleri ve kültür bitkileri ile kıyaslanması Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Yabancı ot türlerinin teshis ve tanısında kullanılan anahtarlar herbaryum ödevi Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Çukurova bölgesinin önemli yabancı otları ve tarla kültür bitkilerinde verdiği zararlar Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yabancı otlarla mücadele yöntemlerine giriş ve entegra mücadele Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Herbisitlerin bitki içinde yayılmaları Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Önerilen kitap ve ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Önemli yabancı otların ekonomik zarar eşikleri Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yabancı otlarla biyolojik mücadele Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yabancı otlarla fiziksel ve mekanik mücadele Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Yabancı otlarla kimyasal mücadele Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Herbisitler ve etki mekanizmaları Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Herbisitler ve dayanıklılık Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Herbisitleri kullanırkan nelere dikkat edilir ve çevrenin korunması Herbaryum ödevlerinin toplanması Önerilen kitap ve ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:12