Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
EKONOMETRİ (DR) | |
Kod | IEM1835 |
Ad | Matematiksel İktisat I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KENAN LOPCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere mikro ekonomik analizin analitik yöntemleri ve kantitatif tekniklerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste piyasa teorisi ve türleri, tüketici teorisi ve talep analizi, üretici teorisi ve arz analizi, refah ekonomisi ve doğrusal programlama konuları kapsamlı şekilde ele alınmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Matematik, Mikroekonomi ve Liner Cebir Derslerinden başarılı olmak
Kaynaklar
Chiang, A. C., & Wainwright, K. (2005). Fundamental methods of mathematical economics (4th ed.). McGraw-Hill.
Notlar
Varian, H. R. (1992). Microeconomic analysis (3rd ed.). Norton
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikro-ekonomik analizin temel ögelerini açıklar |
ÖÇ02 | Kısıtsız optimizasyon ve karşılaştırılmalı durağanlık analizini yapar. |
ÖÇ03 | Kısıtlı optimizasyon ve karşılaştırılmalı durağanlık analizini yapar. |
ÖÇ04 | Elde edilen çözümlemeleri iktisadi olarak yorumlar |
ÖÇ05 | Talep, maliyet ve arz kararları ampirik analizinde temel kantitatif teknikleri kullanır |
ÖÇ06 | Piyasalar çerçevesinde kar ve maliyet çözümlemelerini yapar. |
ÖÇ07 | Dinamik mikro-ekonomik analizin temel ögelerini açıklar |
ÖÇ08 | Dinamik optimizasyon yöntemlerini kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır/yeni bir bilgisayar kodu yazar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Konuları ve Yöntem | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yöntem, giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yöntem | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Piyasa Teorisi ve Türleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Piyasa Teorisi ve Türleri -Çıktı Yaklaşımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tüketici Teorisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tüketici Teorisi ve Talep Analizi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Üretici Teorisi ve Arz Analizi-I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Üretici Teorisi ve Arz Analizi-II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Üretici Teorisi ve Arz Analizi-III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Üretici Teorisi ve Arz Analizi-IV | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Refah Ekonomisine Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Doğrusal Programlamaya Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tekrar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |