Genel Bilgi
Kod | IEMS1800 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ALTAN ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEDA ŞENGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET ÖZMEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KENAN LOPCU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EBRU ÖZGÜR GÜLER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜLSEN KIRAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HÜSEYİN GÜLER (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERSİN KIRAL (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ekonometri alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama, yayınlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK)
Notlar
Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen konuda ulusal ve uluslararası literatürü tarar |
ÖÇ02 | Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder ve yorumlar ve rapor haline getirir |
ÖÇ03 | Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar |
ÖÇ04 | Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
ÖÇ05 | Bir problemi Ekonometrik olarak analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, bilimsel etik | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi2 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kaynak tarama | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kaynak tarama1 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kaynak tarama2 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kaynak tarama3 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Kaynak tarama4 | Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Sonuçların değerlendirilmesi | DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
11 | Sonuçların değerlendirilmesi1 | DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi2 | DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Sonuçların rapor haline getirilmesi | Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Sonuçların rapor haline getirilmesi2 | Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sonuçların rapor haline getirilmesi3 | Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 20 | 5 | 100 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |