PFS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
MALİYE (YL) (TEZLİ)
Kod PFS700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İSMAİL GÜNEŞ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İSMAİL GÜNEŞ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak buna ek olarak topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Seminer dersi program kapsamında, belirli bir konuyu veya problemi tanımlama, veri toplama, verileri analiz edip tartışma ve varılan sonuçların önerilen bilimsel yazım kurallarına uygun biçimde bir rapor olarak sunma amacına yöneliktir

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Konuyla ilgili kaynaklar

Notlar

Konuyla ilgili kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma konusunu belirler
ÖÇ02 Araştırma konusunun amacını, konunun sınırlarını tespit eder
ÖÇ03 Yaptığı araştırmalar doğrultusunda içerik ve yazılı metin oluşturur
ÖÇ04 Araştırmayı başarılı bir şekilde sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maliye, ekonomi ve kamu politikaları alanında ileri düzey teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı iktisat okullarının ve maliye yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizini yapar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maliye disiplinini hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe gibi alanlarla ilişkilendirerek disiplinlerarası bir bakış açısıyla analiz yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak Maliye alanında elde ettiği sayısal ve istatistiki verileri analiz eder 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri değerlendirir 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maliye alanında akademik veya profesyonel çalışmalarda liderlik yapar 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maliye alanında akademik ve mesleki bilgiyi pratik uygulamalara dönüştürerek etkin çözümler üretir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkında olarak mevzuat değerlendirmesi yapar 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini mesleki alanda kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak maliye alanında hazırladığı özgün araştırmaları alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Konu seçimi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Bilimsel araştırma yöntemleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Bilimsel araştırma yöntemleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Bilimsel araştırma yöntemleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Bilimsel araştırma yöntemleri 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Makale yazım teknikleri giriş geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Makale yazım teknikleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Makale yazım teknikleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Makale yazım teknikleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Sunum teknikleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sunum teknikleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sunum teknikleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Genel konu tekrarı geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 144
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,76
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:21