Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
MALİYE (YL) (TEZLİ) | |
Kod | PF1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İSMAİL GÜNEŞ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İSMAİL GÜNEŞ (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile amaçlanan öğrencinin araştırma yapma yeteneğini kazanması ve yaptığı araştırma ile bilime katkı sağlamasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders, tez aşamasında olan öğrencinin, tezi ile ilgili çalışmalarını ve akabinde tezin sunumunu içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
konuyla ilgili çalışmalar
Notlar
konuyla ilgili çalışmalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuyla ilgili literatür araştırması yapar |
ÖÇ02 | Araştırma takvimini hazırlar. |
ÖÇ03 | Bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır. |
ÖÇ04 | Konunun nedenlerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Konunun sonuçlarını yorumlar. |
ÖÇ06 | Konunun nedenleriyle sonuçlarını ilişkilendirir. |
ÖÇ07 | Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder. |
ÖÇ08 | Çalışmayı tez formatında sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye, ekonomi ve kamu politikaları alanında ileri düzey teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı iktisat okullarının ve maliye yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizini yapar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye disiplinini hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe gibi alanlarla ilişkilendirerek disiplinlerarası bir bakış açısıyla analiz yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak Maliye alanında elde ettiği sayısal ve istatistiki verileri analiz eder | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri değerlendirir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanında akademik veya profesyonel çalışmalarda liderlik yapar | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanında akademik ve mesleki bilgiyi pratik uygulamalara dönüştürerek etkin çözümler üretir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkında olarak mevzuat değerlendirmesi yapar | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini mesleki alanda kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak maliye alanında hazırladığı özgün araştırmaları alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu Seçme, | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Konuyu Sınırlandırma, | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
3 | Hipotez Kurma | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
4 | Araştırma Metodu Belirleme | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
5 | Geçici Plan | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
6 | Geçici Kaynak Oluşturma | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Okuma ve Not Alma | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
|
9 | Okuma ve Not Alma 2 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
10 | Okuma ve Not Alma 3 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
11 | Tez Yazma Aşaması | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Tez Yazma Aşaması 2 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Tez Yazma Aşaması 3 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
14 | Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler 2 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 24 | 336 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 130 | 130 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 130 | 130 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 596 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,84 | ||
AKTS | 24 AKTS |