PF1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PF1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile amaçlanan öğrencinin araştırma yapma yeteneğini kazanması ve yaptığı araştırma ile bilime katkı sağlamasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders, tez aşamasında olan öğrencinin, tezi ile ilgili çalışmalarını ve akabinde tezin sunumunu içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

konuyla ilgili çalışmalar

Notlar

konuyla ilgili çalışmalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir konuyla ilgili literatür araştırması yapar
ÖÇ02 Araştırma takvimini hazırlar.
ÖÇ03 Bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır.
ÖÇ04 Konunun nedenlerini yorumlar.
ÖÇ05 Konunun sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ06 Konunun nedenleriyle sonuçlarını ilişkilendirir.
ÖÇ07 Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder.
ÖÇ08 Çalışmayı tez formatında sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Belirsiz Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konu Seçme, geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 Konuyu Sınırlandırma, geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
3 Hipotez Kurma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
4 Araştırma Metodu Belirleme geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
5 Geçici Plan geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
6 Geçici Kaynak Oluşturma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
7 Okuma ve Not Alma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
9 Okuma ve Not Alma 2 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
10 Okuma ve Not Alma 3 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
11 Tez Yazma Aşaması geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
12 Tez Yazma Aşaması 2 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
13 Tez Yazma Aşaması 3 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
14 Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
15 Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler 2 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 24 336
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 130 130
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 130 130
Toplam İş Yükü (Saat) 596
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,84
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:21