Genel Bilgi
Kod | PF1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile amaçlanan öğrencinin araştırma yapma yeteneğini kazanması ve yaptığı araştırma ile bilime katkı sağlamasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders, tez aşamasında olan öğrencinin, tezi ile ilgili çalışmalarını ve akabinde tezin sunumunu içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
konuyla ilgili çalışmalar
Notlar
konuyla ilgili çalışmalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuyla ilgili literatür araştırması yapar |
ÖÇ02 | Araştırma takvimini hazırlar. |
ÖÇ03 | Bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır. |
ÖÇ04 | Konunun nedenlerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Konunun sonuçlarını yorumlar. |
ÖÇ06 | Konunun nedenleriyle sonuçlarını ilişkilendirir. |
ÖÇ07 | Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder. |
ÖÇ08 | Çalışmayı tez formatında sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu Seçme, | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Konuyu Sınırlandırma, | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
3 | Hipotez Kurma | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
4 | Araştırma Metodu Belirleme | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
5 | Geçici Plan | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
6 | Geçici Kaynak Oluşturma | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Okuma ve Not Alma | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
|
9 | Okuma ve Not Alma 2 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
10 | Okuma ve Not Alma 3 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
11 | Tez Yazma Aşaması | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Tez Yazma Aşaması 2 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Tez Yazma Aşaması 3 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
14 | Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler 2 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 24 | 336 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 130 | 130 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 130 | 130 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 596 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,84 | ||
AKTS | 24 AKTS |