Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
MALİYE (YL) (TEZLİ) | |
Kod | PF1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İSMAİL GÜNEŞ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İSMAİL GÜNEŞ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) (Bahar) (H Grubu) () |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersle amaçlanan öğrenciyi teze hazırlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencinin danışmanın yönetiminde gerçekleşmekte olup, tez aşamasında olan öğrencinin, çalışma alanını belirlemesini, bu alandaki güncel gelişmeleri takip etmesini, literatür taraması yapmasını ve ampirik çalışmaları incelemesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
konuyla ilgili çalışmalar
Notlar
konuyla ilgili çalışmalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin tez çalışması için konusunu belirlemesini sağlar. |
ÖÇ02 | Tez çalışması için hazırlanan öğrencinin, yeni gelişmeleri incelemesini sağlar. |
ÖÇ03 | Tez çalışması için öğrenciye, konuyu sınırlandırabilme yetisi kazandırır. |
ÖÇ04 | Hipotezleri belirler |
ÖÇ05 | Araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözer |
ÖÇ06 | Literatür taraması yapar |
ÖÇ07 | Ampirik çalışmaları değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye, ekonomi ve kamu politikaları alanında ileri düzey teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı iktisat okullarının ve maliye yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizini yapar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye disiplinini hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe gibi alanlarla ilişkilendirerek disiplinlerarası bir bakış açısıyla analiz yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak Maliye alanında elde ettiği sayısal ve istatistiki verileri analiz eder | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri değerlendirir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanında akademik veya profesyonel çalışmalarda liderlik yapar | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanında akademik ve mesleki bilgiyi pratik uygulamalara dönüştürerek etkin çözümler üretir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkında olarak mevzuat değerlendirmesi yapar | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini mesleki alanda kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak maliye alanında hazırladığı özgün araştırmaları alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | öğrenci danışman görüşmesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | öğrenci danışman görüşmesi 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | öğrenci danışman görüşmesi 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | öğrenci danışman görüşmesi 4 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | öğrenci danışman görüşmesi 5 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | öğrenci danışman görüşmesi 6 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | öğrenci danışman görüşmesi 7 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | öğrenci danışman görüşmesi 9 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | öğrenci danışman görüşmesi 10 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | öğrenci danışman görüşmesi 11 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | öğrenci danışman görüşmesi 12 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | öğrenci danışman görüşmesi 13 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | öğrenci danışman görüşmesi 14 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | öğrenci danışman görüşmesi 15 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |