PF1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PF1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersle amaçlanan öğrenciyi teze hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencinin danışmanın yönetiminde gerçekleşmekte olup, tez aşamasında olan öğrencinin, çalışma alanını belirlemesini, bu alandaki güncel gelişmeleri takip etmesini, literatür taraması yapmasını ve ampirik çalışmaları incelemesini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yoktur

Kaynaklar

konuyla ilgili çalışmalar

Notlar

konuyla ilgili çalışmalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencilerin tez çalışması için konusunu belirlemesini sağlar.
ÖÇ02 Tez çalışması için hazırlanan öğrencinin, yeni gelişmeleri incelemesini sağlar.
ÖÇ03 Tez çalışması için öğrenciye, konuyu sınırlandırabilme yetisi kazandırır.
ÖÇ04 Hipotezleri belirler
ÖÇ05 Araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözer
ÖÇ06 Literatür taraması yapar
ÖÇ07 Ampirik çalışmaları değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Belirsiz Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 öğrenci danışman görüşmesi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 öğrenci danışman görüşmesi 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 öğrenci danışman görüşmesi 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 öğrenci danışman görüşmesi 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 öğrenci danışman görüşmesi 5 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 öğrenci danışman görüşmesi 6 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 öğrenci danışman görüşmesi 7 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 öğrenci danışman görüşmesi 9 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 öğrenci danışman görüşmesi 10 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 öğrenci danışman görüşmesi 11 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 öğrenci danışman görüşmesi 12 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 öğrenci danışman görüşmesi 13 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 öğrenci danışman görüşmesi 14 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 öğrenci danışman görüşmesi 15 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:21