Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
MALİYE (YL) (TEZLİ) | |
Kod | PF740 |
Ad | Bilimsel Araştırma ve Etik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Lisansüstü öğrencileri, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırıp, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlemelerini sağlayarak, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencinin bilim etiği ve bilimsel araştırma metodlarıyla ilgili bilgi edinebilmesi için gerekli içeriğe sahiptir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Sait Gürbüz- Faik Şahin Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe – Yöntem – Analiz
Notlar
Prof. Dr. Dursun Kırbaş , Dr. Filiz Ekim Çevik --Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri açıklar |
ÖÇ02 | Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ03 | Araştırma katılımcılarıyla ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ04 | Yayın ve sunum süreciyle ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ05 | Yazar adlarının sıralanmasıyla ve kaynak göstermeyle ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ06 | Bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışır |
ÖÇ07 | Bilimdeki etik dışı davranışları sıralar. |
ÖÇ08 | Bilimdeki etik dışı davranışların nedenlerini sorgular. |
ÖÇ09 | Bilimde etik dışı davranışları önleme yollarını irdeler. |
ÖÇ10 | Bilimdeki etik dışı davranışlar ve eğitim ilişkisini tartışır. |
ÖÇ11 | Meslek etiğini inceler |
ÖÇ12 | Meslek etiğiyle ilgili kuralları açıklar. |
ÖÇ13 | Mesleki yaşamda karşılaşılabilecek etik dışı davranışları tartışır. |
ÖÇ14 | Meslek etiği ile ilgili etik dışı davranışları içeren örnek olayları irdeler. |
ÖÇ15 | Farklı ülkelerdeki meslek etiği kurallarını karşılaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye, ekonomi ve kamu politikaları alanında ileri düzey teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı iktisat okullarının ve maliye yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizini yapar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye disiplinini hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe gibi alanlarla ilişkilendirerek disiplinlerarası bir bakış açısıyla analiz yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak Maliye alanında elde ettiği sayısal ve istatistiki verileri analiz eder | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri değerlendirir | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanında akademik veya profesyonel çalışmalarda liderlik yapar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanında akademik ve mesleki bilgiyi pratik uygulamalara dönüştürerek etkin çözümler üretir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkında olarak mevzuat değerlendirmesi yapar | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini mesleki alanda kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak maliye alanında hazırladığı özgün araştırmaları alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | bilimsel araştırma yöntemlerine genel bir giriş | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | araştırma raporu hazırlama metotları | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | araştırma raporu hazırlama metotları 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | bilimsel araştırmada planlama | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | bilimsel veri toplama yöntemleri | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | etik ve bilimsel araştırmada temel etik ilkeler | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | geçerlilik ve güvenirlik kaynakları | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | geleneksel öğrenme metodları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | YÖK bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | öğrenci ödev sunumları | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | öğrenci ödev sunumları 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | öğrenci ödev sunumları 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | öğrenci ödev sunumları 4 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | öğrenci ödev sunumları 5 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | öğrenci ödev sunumları 6 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Öğrenci ödev sunumları 7 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |