PF740 Bilimsel Araştırma ve Etik

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
MALİYE (YL) (TEZLİ)
Kod PF740
Ad Bilimsel Araştırma ve Etik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Enstitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Lisansüstü öğrencileri, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırıp, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlemelerini sağlayarak, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencinin bilim etiği ve bilimsel araştırma metodlarıyla ilgili bilgi edinebilmesi için gerekli içeriğe sahiptir.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Sait Gürbüz- Faik Şahin Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe – Yöntem – Analiz

Notlar

Prof. Dr. Dursun Kırbaş , Dr. Filiz Ekim Çevik --Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri açıklar
ÖÇ02 Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ03 Araştırma katılımcılarıyla ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ04 Yayın ve sunum süreciyle ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ05 Yazar adlarının sıralanmasıyla ve kaynak göstermeyle ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ06 Bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışır
ÖÇ07 Bilimdeki etik dışı davranışları sıralar.
ÖÇ08 Bilimdeki etik dışı davranışların nedenlerini sorgular.
ÖÇ09 Bilimde etik dışı davranışları önleme yollarını irdeler.
ÖÇ10 Bilimdeki etik dışı davranışlar ve eğitim ilişkisini tartışır.
ÖÇ11 Meslek etiğini inceler
ÖÇ12 Meslek etiğiyle ilgili kuralları açıklar.
ÖÇ13 Mesleki yaşamda karşılaşılabilecek etik dışı davranışları tartışır.
ÖÇ14 Meslek etiği ile ilgili etik dışı davranışları içeren örnek olayları irdeler.
ÖÇ15 Farklı ülkelerdeki meslek etiği kurallarını karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maliye, ekonomi ve kamu politikaları alanında ileri düzey teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı iktisat okullarının ve maliye yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizini yapar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maliye disiplinini hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe gibi alanlarla ilişkilendirerek disiplinlerarası bir bakış açısıyla analiz yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak Maliye alanında elde ettiği sayısal ve istatistiki verileri analiz eder 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri değerlendirir 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maliye alanında akademik veya profesyonel çalışmalarda liderlik yapar 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maliye alanında akademik ve mesleki bilgiyi pratik uygulamalara dönüştürerek etkin çözümler üretir
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkında olarak mevzuat değerlendirmesi yapar 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini mesleki alanda kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak maliye alanında hazırladığı özgün araştırmaları alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 bilimsel araştırma yöntemlerine genel bir giriş geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 araştırma raporu hazırlama metotları geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 araştırma raporu hazırlama metotları 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 bilimsel araştırmada planlama geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 bilimsel veri toplama yöntemleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 etik ve bilimsel araştırmada temel etik ilkeler geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 geçerlilik ve güvenirlik kaynakları geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav geleneksel öğrenme metodları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 YÖK bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 öğrenci ödev sunumları geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 öğrenci ödev sunumları 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
12 öğrenci ödev sunumları 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 öğrenci ödev sunumları 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 öğrenci ödev sunumları 5 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 öğrenci ödev sunumları 6 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Öğrenci ödev sunumları 7 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ödev 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 08:56