PFS800 Seminer (Z)

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PFS800
Ad Seminer (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak buna ek olarak topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Seminer dersi program kapsamında, belirli bir konuyu veya problemi tanımlama, veri toplama, verileri analiz edip tartışma ve varılan sonuçların önerilen bilimsel yazım kurallarına uygun biçimde bir rapor olarak sunma amacına yöneliktir

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Seminer konusu hakkında temel kaynaklar

Notlar

Seminer konusu hakkında temel kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek
ÖÇ02 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek
ÖÇ03 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
ÖÇ04 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
ÖÇ05 Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
ÖÇ06 Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
ÖÇ07 İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
ÖÇ08 Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
ÖÇ09 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
ÖÇ10 Öğrendiklerini araştırma raporu yazımına aktarabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. 3
PÖÇ02 Belirsiz Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilir ve kullanabilir. 3
PÖÇ03 Belirsiz Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 4
PÖÇ04 Belirsiz Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek çözümleyebilir ve sonuçlarını değerlendirebilir. 3
PÖÇ05 Belirsiz Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve yayımlayabilir. 2
PÖÇ06 Belirsiz Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 5
PÖÇ07 Belirsiz Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
PÖÇ08 Belirsiz Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ09 Belirsiz Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ10 Belirsiz Sosyal haklar, çevre koruma, kalite ve kültürel değerler ile, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3
PÖÇ11 Belirsiz Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında analiz ederek çözüm önerileri sunar. 3
PÖÇ12 Belirsiz Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahiptir. 4
PÖÇ13 Belirsiz Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir.
PÖÇ14 Belirsiz Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolünün farkında olarak, uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. 2
PÖÇ15 Belirsiz Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. 3
PÖÇ16 Belirsiz Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Konu seçimi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Konu seçimi 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Bilimsel araştırma yöntemleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bilimsel araştırma yöntemleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bilimsel araştırma yöntemleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Bilimsel araştırma yöntemleri 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Makale yazım teknikleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Makale yazım teknikleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Makale yazım teknikleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Makale yazım teknikleri 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Sunum teknikleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sunum teknikleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Sunum teknikleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Sunum teknikleri 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Genel konu tekrarı geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık çaliıması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50 50
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:28