PF1800 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
MALİYE (DR)
Kod PF1800
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile amaçlanan öğrencinin araştırma yapma yeteneğini kazanması ve yaptığı araştırma ile bilime katkı sağlamasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders, tez aşamasında olan öğrencinin, tezi ile ilgili çalışmalarını ve akabinde tezin sunumunu içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Tez konusu hakkında temel kaynaklar

Notlar

Tez konusu hakkında temel kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusuyla ilgili literatür araştırması yapabilir.
ÖÇ02 Araştırma takvimini hazırlar
ÖÇ03 Tez konusunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır
ÖÇ04 Konunun nedenlerini yorumlar
ÖÇ05 Konunun sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ06 Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder
ÖÇ07 Çalışmayı tez formatında sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili temel kavramsal bilgileri, teori ve uygulama arasındaki ilişkiyi de kapsayacak şekilde açıklayabilir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek sonuçlarını değerlendirebilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini ve farklı vergi sistemlerini açıklayabilir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında açıklar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürüterek yayımlayabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına dair temel kuramlara ilişkin bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlayabilir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolü ve uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahip olur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konu Seçme geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Konuyu Sınırlandırma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Hipotez Kurma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Araştırma Metodu Belirleme geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Geçici Plan geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Geçici Kaynak Oluşturma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Okuma ve Not Alma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Okuma ve Not Alma 2 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Okuma ve Not Alma 3 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Okuma ve Not Alma 4 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Tez Yazma Aşaması geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Tez Yazma Aşaması 2 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Tez Yazma Aşaması 3 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tez Yazma Aşaması 4 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tez Yazma Aşaması 5 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler 2 geleneksel öğrenme methodları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 24 336
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 130 130
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 130 130
Toplam İş Yükü (Saat) 596
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,84
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:28