Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
MALİYE (DR) | |
Kod | PF1800 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile amaçlanan öğrencinin araştırma yapma yeteneğini kazanması ve yaptığı araştırma ile bilime katkı sağlamasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders, tez aşamasında olan öğrencinin, tezi ile ilgili çalışmalarını ve akabinde tezin sunumunu içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Tez konusu hakkında temel kaynaklar
Notlar
Tez konusu hakkında temel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusuyla ilgili literatür araştırması yapabilir. |
ÖÇ02 | Araştırma takvimini hazırlar |
ÖÇ03 | Tez konusunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır |
ÖÇ04 | Konunun nedenlerini yorumlar |
ÖÇ05 | Konunun sonuçlarını yorumlar. |
ÖÇ06 | Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder |
ÖÇ07 | Çalışmayı tez formatında sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili temel kavramsal bilgileri, teori ve uygulama arasındaki ilişkiyi de kapsayacak şekilde açıklayabilir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek sonuçlarını değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini ve farklı vergi sistemlerini açıklayabilir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürüterek yayımlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına dair temel kuramlara ilişkin bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlayabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolü ve uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahip olur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu Seçme | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Konuyu Sınırlandırma | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Hipotez Kurma | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Araştırma Metodu Belirleme | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Geçici Plan | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Geçici Kaynak Oluşturma | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Okuma ve Not Alma | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Okuma ve Not Alma 2 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Okuma ve Not Alma 3 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Okuma ve Not Alma 4 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Tez Yazma Aşaması | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Tez Yazma Aşaması 2 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Tez Yazma Aşaması 3 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tez Yazma Aşaması 4 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tez Yazma Aşaması 5 | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler | geleneksel öğrenme methodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler 2 | geleneksel öğrenme methodları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 24 | 336 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 130 | 130 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 130 | 130 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 596 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,84 | ||
AKTS | 24 AKTS |