Genel Bilgi
Kod | PF821 |
Ad | Bilimsel Araştırma ve Etik (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN GÜLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisansüstü öğrencileri, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırıp, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlemelerini sağlayarak, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencinin bilim etiği ve bilimsel araştırma metodlarıyla ilgili bilgi edinebilmesi için gerekli içeriğe sahiptir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim üyesi ders notları
Notlar
Araştırma yöntemleri - Halil Seyidoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri açıklayabilecektir. |
ÖÇ03 | Araştırma katılımcılarıyla ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ04 | Yayın ve sunum süreciyle ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ05 | Yazar adlarının sıralanmasıyla ve kaynak göstermeyle ilgili etik kuralları açıklar. |
ÖÇ06 | Bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışabilecektir. |
ÖÇ07 | Bilimdeki etik dışı davranışları sıralar. |
ÖÇ08 | Bilimdeki etik dışı davranışların nedenlerini sorgular. |
ÖÇ09 | Bilimde etik dışı davranışları önleme yollarını irdeler. |
ÖÇ10 | Bilimdeki etik dışı davranışlar ve eğitim ilişkisini tartışır. |
ÖÇ11 | Meslek etiğini inceleyebilecektir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilir ve kullanabilir. | 1 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek çözümleyebilir ve sonuçlarını değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve yayımlayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Sosyal haklar, çevre koruma, kalite ve kültürel değerler ile, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında analiz ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahiptir. | 4 |
PÖÇ13 | Belirsiz | Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir. | |
PÖÇ14 | Belirsiz | Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolünün farkında olarak, uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ15 | Belirsiz | Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. | |
PÖÇ16 | Belirsiz | Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | bilimsel araştırma yöntemlerine genel bir giriş | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | araştırma raporu hazırlama metotları 1 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | araştırma raporu hazırlama metotları 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | bilimsel araştırmada planlama | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | bilimsel veri toplama yöntemleri | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | etik ve bilimsel araştırmada temel etik ilkeler | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | geçerlilik ve güvenirlik kaynakları | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | YÖK bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | öğrenci ödev sunumları 1 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | öğrenci ödev sunumları 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | öğrenci ödev sunumları 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | öğrenci ödev sunumları 4 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | öğrenci ödev sunumları 5 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | öğrenci ödev sunumları 6 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |