Genel Bilgi
Kod | PF815 |
Ad | Stratejik Yönetim ve Bütçeleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL ERGEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Stratejik Yönetim ve kamu bütçelerinin ilişkin klasik ve çağdaş teori ve modellerin uygulamaya dönük olarak incelenmesidir.
Dersin İçeriği
Kamusal faaliyetlerin arzında başta bütçe mekanizmasının nasıl işlediği ve bütçe faaliyetlerinin mali kurumlar tarafından nasıl gerçekleştirildiğinin ele alındığı bir derstir.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Bülbül, D. (2017). Bütçe, Gazi Kitabevi, Ankara. . Bülbül, D. (2012). Stratejik Plan ve Performans Esaslı Bütçe, Sarıyıldız Ofset, Ankara.
Notlar
Alanla ilgili çeşitli yerli ve yabancı makaleler ve raporlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kamu harcamaları ve kamu gelirleri kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Kamu harcamaları ve kamu gelirlerinin tarihsel değişimini betimler. |
ÖÇ03 | Kamu harcama politikalarını değerlendirir. |
ÖÇ04 | Türkiye’deki kamu harcama politikalarını açıklar. |
ÖÇ05 | Kamu harcamalarını etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ06 | Kamu harcama politikalarının sonuçlarını değerlendirir. |
ÖÇ07 | Türkiye’deki kamu gelir politikalarını ve bu politikaları etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ08 | Kamu harcama ve gelir politikalarının ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ09 | Kamu harcamalarının ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ10 | Kamu gelirlerinin ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilir ve kullanabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek çözümleyebilir ve sonuçlarını değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve yayımlayabilir. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Sosyal haklar, çevre koruma, kalite ve kültürel değerler ile, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında analiz ederek çözüm önerileri sunar. | 4 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahiptir. | 4 |
PÖÇ13 | Belirsiz | Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir. | |
PÖÇ14 | Belirsiz | Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolünün farkında olarak, uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ15 | Belirsiz | Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. | 3 |
PÖÇ16 | Belirsiz | Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bütçe ve bütçe hakkı kavramları ve gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Klasik Bütçe Sisteminin Analizi | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Torba Bütçe Sisteminin Analizi | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sıfır Tabanlı Bütçeleme Sisteminin Analizi | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Performans Bütçe Sisteminin Analizi | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Program Bütçe Sisteminin Analizi | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Fayda-Maliyet, Maliyet Etkinlik Analizleri | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Verimlilik Etkinlik Tutumluluk İlkeleri | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Performans Esaslı Bütçeleme Sisteminin Analizi | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Stratejik Plan Uygulaması | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Performans Programı, Faaliyet Raporu Uygulamaları | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | 5018 sayılı Kanun Kapsamında Stratejik Plana Dayalı Performans Esaslı Bütçeleme Uygulaması | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yerel Yönetimlerde Uygulanan Bütçe Sisteminin Değerlendirilmesi | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Bütçe Dışı Fonların Analizi | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Güncel Bütçe Analizi | Verilen kaynaklardan ilgili konuların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Final Sınavı | Sınava yönelik genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |