Genel Bilgi
Kod | PF800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir
Dersin İçeriği
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yazın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Öğrencilerin tez konusu hakkındaki temel kitap ve makaleler
Notlar
Öğrencilerin tez konusu hakkındaki temel kitap ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Analitik düşünebilme bilgi ve becerilerini geliştirir |
ÖÇ02 | Veri analizi yapma ve sonuçları uzman düzeyinde yazılı veya sözlü sunma becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma becerisi ile yeni sentezlere ulaşır |
ÖÇ04 | Olgular arasında neden sonuç ilişkisi kurar, probleme dair objektif çıkarsamada bulunur, ileriye yönelik öngörüde bulunur |
ÖÇ05 | Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilir |
ÖÇ06 | Ampirik çalışmaları değerlendirme yetisi kazanır |
ÖÇ07 | Eleştirel perspektifte değerlendirme yapma yetisi kazanır |
ÖÇ08 | Öğrencilerin tez çalışması için konusunu belirlemesini sağlar. |
ÖÇ09 | Tez çalışması için öğrenciye, konuyu sınırlandırabilme yetisi kazandırır. |
ÖÇ10 | Araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilir ve kullanabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek çözümleyebilir ve sonuçlarını değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve yayımlayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | 5 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Sosyal haklar, çevre koruma, kalite ve kültürel değerler ile, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında analiz ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahiptir. | 4 |
PÖÇ13 | Belirsiz | Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir. | |
PÖÇ14 | Belirsiz | Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolünün farkında olarak, uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ15 | Belirsiz | Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. | |
PÖÇ16 | Belirsiz | Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 4 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 5 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan modellere ilişkin parametrelerin saptanması | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan modellere ilişkin parametrelerin saptanması 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların son durumunun değerlendirilmesi | Tez konusuna yönelik okumalar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |