PF800 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PF800
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir

Dersin İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yazın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Öğrencilerin tez konusu hakkındaki temel kitap ve makaleler

Notlar

Öğrencilerin tez konusu hakkındaki temel kitap ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Analitik düşünebilme bilgi ve becerilerini geliştirir
ÖÇ02 Veri analizi yapma ve sonuçları uzman düzeyinde yazılı veya sözlü sunma becerisi kazanır
ÖÇ03 Bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma becerisi ile yeni sentezlere ulaşır
ÖÇ04 Olgular arasında neden sonuç ilişkisi kurar, probleme dair objektif çıkarsamada bulunur, ileriye yönelik öngörüde bulunur
ÖÇ05 Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilir
ÖÇ06 Ampirik çalışmaları değerlendirme yetisi kazanır
ÖÇ07 Eleştirel perspektifte değerlendirme yapma yetisi kazanır
ÖÇ08 Öğrencilerin tez çalışması için konusunu belirlemesini sağlar.
ÖÇ09 Tez çalışması için öğrenciye, konuyu sınırlandırabilme yetisi kazandırır.
ÖÇ10 Araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. 3
PÖÇ02 Belirsiz Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilir ve kullanabilir. 3
PÖÇ03 Belirsiz Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 3
PÖÇ04 Belirsiz Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek çözümleyebilir ve sonuçlarını değerlendirebilir. 4
PÖÇ05 Belirsiz Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve yayımlayabilir. 2
PÖÇ06 Belirsiz Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 5
PÖÇ07 Belirsiz Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
PÖÇ08 Belirsiz Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ09 Belirsiz Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ10 Belirsiz Sosyal haklar, çevre koruma, kalite ve kültürel değerler ile, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4
PÖÇ11 Belirsiz Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında analiz ederek çözüm önerileri sunar.
PÖÇ12 Belirsiz Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahiptir. 4
PÖÇ13 Belirsiz Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir.
PÖÇ14 Belirsiz Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolünün farkında olarak, uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ15 Belirsiz Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler.
PÖÇ16 Belirsiz Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 5 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Tez çalışması kapsamında yapılacak olan modellere ilişkin parametrelerin saptanması geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tez çalışması kapsamında yapılacak olan modellere ilişkin parametrelerin saptanması 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların son durumunun değerlendirilmesi Tez konusuna yönelik okumalar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:28