PF824 Vergi Planlaması

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
MALİYE (DR)
Kod PF824
Ad Vergi Planlaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Vergi planlamasının amacı ve önemini vurgulama, vergi planlamasını kim, niçin, nasıl, ne zaman, hangi maliyetle yapar sorunsalını araştırma, vergi planlaması ilkeleri, vergi planlamasında devletin rolü ile vergi stratejilerini yürülükteki vergi kanunları çerçevesinde inceleme bu dersin içeriğini oluşturur.

Dersin İçeriği

Mükellefler için bir maliyet unsuru olan vergilerin, stratejik bir plan dahilinde, ulusal ve uluslararası düzeyde ve yasal sınırlar dahilinde ortadan kaldırılması/ azaltılması/ zamana yayılması yollarının incelenmesi ve analizi bu dersin amacını oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yoktur

Kaynaklar

Vergi Planlaması -Teori ve Uygulama- 2020-Ekin Yayınevi, Ed. Neslihan Coşkun Karadağ Coşkun Karadağ, N. (2009). “Hukuki Güvenlik İlkesinin Vergi Planlamasında Taşıdığı Anlam Üzerine Bir Değerlendirme”, Prof.Dr.Mualla Öncel’e Armağan, Cilt 1. Ankara Üniversitesi Yayınları, s.693-746. Şanver, S. (1968). İşletme Vergiciliği ve Türk Vergi Sistemi, Doçentlik Tezi, Başaran Matbaası, İstanbul. Oktar, C. (2004). İşletmelerde Vergi Planlaması ve Türkiye Örneği, Filiz Kitabevi, İstanbul. Tuncer, S.(2008). “İşletme Vergiciliğinden Vergi Planlamasına”, Yaklaşım Dergisi, Yıl:16, Sayı 181, Ocak.

Notlar

Mills, L., Erickson, M.M., Maydew E.L.(1998). “Investments in Tax Planning”, The Journal of the American Taxation Association, Vol:20, No:1, Spring 1998. Göker, C. (2011). Yönlendirici Vergilendirme, Turhan Kitabevi, Ankara Hoffman, W.H. (1960). “The Principles of Tax Planning”, The Tax Magazine, Vol.38, No 9, s.667-682. Hoffman, W.H.(1961). “The Theory of Tax Planning”, The Accounting Review, Vol.36, No.2, p. 274-281


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 vergi planlamasının amacını analiz eder
ÖÇ02 vergi planlamasının önemini izah eder
ÖÇ03 vergi planlama araçlarını sıralar / kullanır
ÖÇ04 vergi planlamasının genel ilkelerini analiz eder
ÖÇ05 vergi planlamasında devletin rolünü analiz eder
ÖÇ06 tüm vergi mevzuatını kullanarak vergi planlaması yapar
ÖÇ07 vergi kaçırma yerine vergi planlamasını tercih etme konusunda toplumu bilinçlendirir
ÖÇ08 Akademik çalışmalarında vergi planlaması stratejisi geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili temel kavramsal bilgileri, teori ve uygulama arasındaki ilişkiyi de kapsayacak şekilde açıklayabilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek sonuçlarını değerlendirebilir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini ve farklı vergi sistemlerini açıklayabilir 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında açıklar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürüterek yayımlayabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına dair temel kuramlara ilişkin bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlayabilir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolü ve uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Vergi yükü Kavramı ve mükellef davranışları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Vergi Planlamasının Gelişimi: İşletme vergiciliğinden vergi planlamasına okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Vergi planlaması teorisi: Tanımı, Amacı ve Önemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 vergi planlaması ilkeleri ve hukuki güvenlik ilkesinin önemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 vergi planlamasında meslek mensuplarının rolü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 vergi planlamasında peçeleme ve muvazaanın yeri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Devletin rolü ve Görevi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uluslararası vergi planlaması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gelir Vergisi Kanununda yer alan vergi planlama araçları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Kurumlar Vergisi Kanununda yer alan vergi planlama araçları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Katma Değer, Özel Tüketim ve Gümrük Vergisi Açısından Vergi Planlaması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Diğer vergi kanunlarında yer alan vergi planlama araçları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Usul hükümleri açısından vergi planlaması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Öğrenci sunumları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 195
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,80
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 03:26