Genel Bilgi
Kod | İKT1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİKRET DÜLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NEŞE ALGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HARUN BAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SANLI ATEŞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Notlar
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgiye ulaşma ve etik değerler doğrultusunda değerlendirme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili uygulamalarda yeni yaklaşımlar getirme, problem çözme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ04 | Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
ÖÇ05 | Bireysel çalışma planlar ve veri toplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusuna yönelik çalışmalar I | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Tez konusuna yönelik çalışmalar II | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Tez konusuna yönelik çalışmalar III | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tez konusuna yönelik çalışmalar IV | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tez konusuna yönelik çalışmalar V | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tez konusuna yönelik çalışmalar VI | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tez konusuna yönelik çalışmalar VII | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Tez konusuna yönelik çalışmalar VIII | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Tez konusuna yönelik çalışmalar IX | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Tez konusuna yönelik çalışmalar X | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Tez konusuna yönelik çalışmalar XI | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Tez konusuna yönelik çalışmalar XII | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Tez konusuna yönelik çalışmalar XIII | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tez konusuna yönelik çalışmalar. XIV | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Tez konusuna yönelik çalışmalar XV | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 16 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 30 | 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 594 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,76 | ||
AKTS | 24 AKTS |