İKT1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İKTİSAT (YL) (TEZLİ)
Kod İKT1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİKRET DÜLGER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HARUN BAL (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Güz) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (Güz) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (Güz) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL (Güz) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (Güz) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HARUN BAL (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Bahar) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL (Bahar) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (Bahar) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (Bahar) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (Bahar) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma.

Dersin Ön Koşulu

Yönetmelikte tanımlanan dersleri almış olmak.

Kaynaklar

Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar

Notlar

Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusuna uygun araştırma sorularını belirler
ÖÇ02 Konuyla ilgili akademik kaynakları sistematik bir şekilde inceleyerek literatürdeki boşlukları belirler.
ÖÇ03 Nitel veya nicel araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplar.
ÖÇ04 Topladığı verileri analiz eder.
ÖÇ05 Elde ettiği analiz sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ06 Tez kapsamında elde edilen analizin sonuçların güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir.
ÖÇ07 Akademik etik kurallarına ve format gerekliliklerine uygun olarak tez çalışmasını hazırlar.
ÖÇ08 Tez çalışmasını akademik konferanslarda veya seminerlerde sözlü ve yazılı olarak sunar.
ÖÇ09 Tez sürecini planlı, bağımsız ve akademik disipline uygun şekilde yürütür.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusuna yönelik çalışmalar - I Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
2 Tez konusuna yönelik çalışmalar - II Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
3 Tez konusuna yönelik çalışmalar III Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
4 Tez konusuna yönelik çalışmalar IV Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
5 Tez konusuna yönelik çalışmalar V Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
6 Tez konusuna yönelik çalışmalar VI Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
7 Tez konusuna yönelik çalışmalar VII Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
8 Ara değerlendirme Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Tez konusuna yönelik çalışmalar VIII. Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
10 Tez konusuna yönelik .çalışmalar IX Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
11 Tez konusuna yönelik çalışmalar .X Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
12 Tez konusuna yönelik çalışmalar -XI Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
13 Tez konusuna yönelik çalışmalar. XII. Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
14 Tez konusuna yönelik çalışmalar - XIII Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Tez konusuna yönelik çalışmalar. XIV Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Jüri değerlendirmesi Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Jüri değerlendirmesi Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 16 224
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 30 60
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 594
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,76
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 12:15