Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
EKONOMİ (YL) (TEZSİZ) (İÖ) | |
Kod | EKO711 |
Ad | Dijital Dünya ve Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere dijital dünyada girişimcilik yapmak için gerekli olan bilgi, beceri ve stratejileri kazandırmaktır. Dijital teknolojilerin, e-ticaretin, dijital pazarlamanın ve yenilikçi iş modellerinin girişimcilik üzerindeki etkilerini derinlemesine inceleyerek, öğrenciler, dijital girişimlerin yönetimi, finansmanı ve sürdürülebilirliği konusunda pratik bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca, dijital girişimcilikte karşılaşılan riskler ve kriz durumlarına yönelik stratejiler geliştirmek amacıyla, öğrencilere kriz yönetimi ve dijital araçları kullanma becerisi kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği
Dijital dönüşümün temel prensipleri, dijital teknolojilerin girişimcilik üzerindeki etkisi, dijital platformlar ve iş modelleri, dijital pazarlama ve sosyal medya stratejileri, e-ticaret ve çevrimiçi iş fırsatları, girişimcilik ekosistemleri ve dijital girişimciliğin dinamikleri, dijital girişimlerde inovasyon ve yaratıcılık, teknoloji ve veri analitiği ile karar alma süreçleri, dijital girişimlerde finansman ve yatırım stratejileri, girişimcilik için dijital araçlar ve uygulamalar, dijital girişimlerin küresel pazara entegrasyonu ve sürdürülebilirlik, dijital girişimcilikte risk yönetimi ve kriz stratejileri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
ÖZSAĞIR, Arif. Bilgi Ekonomisi: Tanım-Uygulamalar-Örnekler. Seçkin, 2017.
Notlar
ÖZSAĞIR, Arif. Yenilik Ekonomisi. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2016, s 27.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital dönüşümün iş dünyası ve girişimcilik üzerinde yarattığı fırsatlar ve tehditleri açıklar. |
ÖÇ02 | Dijital teknolojilerin girişimcilik süreçlerine etkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Dijital platformların ve yeni iş modellerinin işletme stratejilerine olan etkilerini açıklar. |
ÖÇ04 | E-ticaretin yükselmesiyle birlikte çevrimiçi iş fırsatlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Dijital girişimcilik ekosistemlerinin yapısını ve bu ekosistemlerin girişimcilik süreçlerine etkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Dijital girişimlerin başarısında inovasyon ve yaratıcılığın etkisini açıklar. |
ÖÇ07 | Dijital girişimlerde karşılaşılan riskler ve kriz durumlarına yönelik yönetim stratejileri oluşturur. |
ÖÇ08 | Sanayi 5.0'ı açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunları tanımlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunlara karşı uygulanan ekonomi politikalarını değerlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde eder. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik büyümenin belirleyicileri, işsizliğin nedenleri ve maliyetleri, küreselleşme ve ulusların birbirine ekonomik bağlılığı gibi ekonomik konularını açıklar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi bilim dalı ile ilgili akademik yazıları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital Ekonominin Doğuşu ve Gelişimi | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dijital ekonomi ve dijital işi için kurumların gelişimi | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Değişimin faktörü olarak Bilgi İletişim Teknolojileri | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dijital Ekonomi sektörünün temeli olarak E-Ticaret | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | E-Pazarlar | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Temel E-Pazarların ve dijital sektörlerin gelişimi-1 | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Temel E-pazarların ve dijital sektörlerin gelişimi-2 | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili Bölümü Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Değerlendirmeler, Kredibilite ve Gelir-1 | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Değerlendirmeler, Kredibilite ve Gelir-2 | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kredibilite ve çevrimiçi platformlarda geri dönüt sistemleri | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Medya Ekonomisi-1 | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Medya Ekonomisi | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yapay Zekanın Ekonomik Etkileri-1 | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yapay Zekanın Ekonomik Etkileri | İlgili Bölümü Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Bölümü Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | İlgili Bölümü Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |