Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
EKONOMİ (YL) (TEZSİZ) (İÖ) | |
Kod | EKO700 |
Ad | Dönem Projesi (Güncel Ekonomi Seminer Çalışması) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NEŞE ALGAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HARUN BAL (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Güz) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (Güz) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (Güz) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL (Güz) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (Güz) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HARUN BAL (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YELDA TEKGÜL (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Bahar) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALMILA BURGAÇ ÇİL (Bahar) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN (Bahar) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (Bahar) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (Bahar) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya ve Türkiye ekonomisinde başlıca iktisadi problemler
Dersin İçeriği
Araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, istatistiksel analiz yöntemleri, ekonomik modelleme yaklaşımları, literatür taraması ve akademik yazım, ekonomik göstergelerin yorumlanması, politika analizi ve değerlendirme, ekonomik araştırmalarda vaka çalışmaları, rapor hazırlama ve sunum becerileri, ekonomik araştırmalarda etik hususlar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Seçilmiş güncel makaleler ve ders kitapları
Notlar
veri tabanları, ekonomik forumlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir ekonomik araştırma projesinin tüm aşamalarını planlama, yürütme ve tamamlama basamaklarını açıklar. |
ÖÇ02 | Ekonomik analizler için uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. |
ÖÇ03 | Ekonomik göstergeleri analiz ederek politika oluştururur. |
ÖÇ04 | Akademik literatürü tarayarak projeye uygun teorik ve ampirik çalışmaları derler. |
ÖÇ05 | Ekonomik modelleme tekniklerini kullanarak araştırma projelerinde veri analizi yapar. |
ÖÇ06 | Akademik yazım kurallarına uygun rapor hazırlar. |
ÖÇ07 | Akademik dürüstlük ilkelerine bağlı kalarak etik kurallara uygun araştırma yapar. |
ÖÇ08 | Ekonomik konular üzerine bağımsız araştırmalar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunlara karşı uygulanan ekonomi politikalarını değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde eder. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik büyümenin belirleyicileri, işsizliğin nedenleri ve maliyetleri, küreselleşme ve ulusların birbirine ekonomik bağlılığı gibi ekonomik konularını açıklar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi bilim dalı ile ilgili akademik yazıları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Teknikleri I | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Araştırma Teknikleri II | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Araştırma Teknikleri IIII | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Konuların belirlenmesi I | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Konuların Belirlenmesi II | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Konuların Belirlenmesi III | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Seminer gelişim izlenmesi I | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | ara sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Seminer gelişim izlenmesi II | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Sunumlar I | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Sunumlar II | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Sunumlar III | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Sunumlar IV | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Genel değerlendirme I | Makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme II | Makeleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Makaleler | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |