İKTS800 Seminer (Z)

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İKTİSAT (DR)
Kod İKTS800
Ad Seminer (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HARUN BAL (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YELDA TEKGÜL (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Güz) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HARUN BAL (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YELDA TEKGÜL (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Bahar) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALMILA BURGAÇ ÇİL (Bahar) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İpek TEKİN (Bahar) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, bitirme konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve bitirme çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, yazım teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Araştırma ve etik konulu makaleler

Notlar

Seçilmiş makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akademik literatürü sistematik bir şekilde tarar.
ÖÇ02 Seminer kapsamında belirli bir akademik konuyu derinlemesine inceleyerek özgün araştırma soruları ve hipotezler oluşturur.
ÖÇ03 Seçilen konuya uygun nitel, nicel veya karma araştırma yöntemlerini belirleyerek uygular.
ÖÇ04 Akademik çalışmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve farklı metodolojik yaklaşımlar arasındaki güçlü ve zayıf yönleri tartışır.
ÖÇ05 Araştırma bulgularını açık, etkili ve akademik normlara uygun bir şekilde sözlü olarak sunar.
ÖÇ06 Seminer kapsamında hazırladığı rapor veya makaleyi bilimsel formatta yazar.
ÖÇ07 Sunumlar ve tartışmalar sırasında akademisyenlerden ve diğer öğrencilerden gelen eleştirileri yapıcı bir şekilde değerlendirerek çalışmasını geliştirir.
ÖÇ08 Seminerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak akademik dürüstlük ilkelerine uygun şekilde yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İktisadi konular üzerine tartışmalar I Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İktisadi konular üzerine tartışmalar II Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İktisadi konular üzerine tartışmalar III Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
5 Bilimsel açıdan etik I Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bilimsel açıdan etik II Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Araştırma Yöntemleri I Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara değerlendirme Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Araştırma örneği I Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Araştırma örneği II Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Araştırma örneği III Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Araştırma örneği IV Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Araştırma sunumları ve tartışma I Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
14 Araştırma sunumları ve Tartışma II Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
15 Araştırma Sunumları ve Tartışma Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Değerlendirmesi Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarılı Sonu Değerlendirmesi Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 190
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,60
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 12:23