Genel Bilgi
Kod | EKMZ304 |
Ad | Matematiksel İktisat II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİLER SİGEZE GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÇİLER SİGEZE GÜNEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere makro ekonomik analizin analitik yöntemleri ve kantitatif tekniklerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde, temel kavramlar, yöntemler ve makroekonomideki son gelişmeler; durağan makroekonomik modeller ve karşılaştırmalı durağanlık analizi; dinamik analize giriş; rasyonel beklentiler ve makroekonomik dalgalanmaların alternatif teorileri; optimum kontrol teorisine giriş ve temel büyüme modellerine yer verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Chiang, A. C., & Wainright, K. (2005). Matematiksel iktisadın temel yöntemleri (4. baskı, M. Sarımeşeli & Ş. Açıkgöz, Çev.). Gazi Kitabevi. Mishkin, F. S. (2006). Para teorisi ve politikası (6. baskı, İ. Işıklar, A. Çakmak, & S. Yavuz, Çev.). Bilim Teknik Yayınevi.
Notlar
Mishkin, F. S. (2011). Para, bankacılık ve finansal piyasalar iktisadı (8. baskı, N. Engin, Çev. Ed.; S. Şahin, S. Çiçek, & Ç. Boz, Çev.). Akademi Yayıncılık. McCallum, B. T. (1989). Monetary economics, theory and policy. Macmillan.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makro-ekonomik analizin temel ögeleri ve kullanılan matematiksel teknikleri kavrar. |
ÖÇ02 | Temel makro-ekonomik modellerin karşılaştırmalı durağanlık analizini yapar. |
ÖÇ03 | Dinamik makro-ekonomik modellerin temel ayırt edici özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Basit rasyonel beklentiler modellerinin dinamik çözümlemelerini kavrar. |
ÖÇ05 | Başlıca büyüme modellerinin temel çözümlemelerine aşina olur. |
ÖÇ06 | Elde edilen sonuçları iktisadi olarak yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Üretim ve istihdamdaki dalgalanmalar ve uzun dönem büyümeye ilişkin ampirik analizlerde kullanılan temel kantitatif tekniklere (ekonometri ) aşina olur. |
ÖÇ08 | Öğrenciler, rasyonel beklentiler teorisini açıklar ve makroekonomik dalgalanmaların alternatif teorileri arasında karşılaştırma yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar/yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir veri kaynaklarından amaca uygun veri toplar/analiz eder | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni bir çalışmaya uyarlar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Konuları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yöntem | İlgili Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yöntem ve uygulama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Durağan Makroekonomik Modellere giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Durağan Makroekonomik Modeller ve Karşılaştırılmalı Durağanlık Analiziı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dinamik Analize Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dinamik Analiz | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uyarlanan Bekleyişler ve Cagan Modeline giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Uyarlanan Bekleyişler ve Cagan Modeli | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
11 | Rasyonel Bekleyişlere giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
12 | Rasyonel Bekleyişler: Özellikleri ve Çözümlemesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Makroekonomik Dalgalanmaların Alternatif Teorileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
14 | Optimum Kontrol Teorisine Bir Giriş ve Temel Büyüme Modelleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Optimum Kontrol Teorisi ve Temel Büyüme Modelleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |