MIM126 Temel Tasarım II

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM126
Ad Temel Tasarım II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. GAMZE ATAY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. TOLGA UZUN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel Tasar İlke ve öğeleri ile düşüncelerin ifade edilmesi, somuttan soyuta geçişi kullanabilme, anlamsal ve ilişkisel bütünlük sağlamak.

Dersin İçeriği

Temel Tasar İlke ve Öğeleri değerlendirmek, tasarım yaklaşımı geliştirmek, verilen problemde öğrencinin kazadığı beceriylr tasarım örüntüsü yaratmak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Demir Divanlıoğlu, Temel Tasar Birsen Yayın Evi, İst. 1997  Latife Gürer, Temel Tasarım, Birsen Yayın Evi, ISBN 975-511-386-X İ. Hulüsi Güngör, Temel Tasar, Esen Ofset, ISBN 975 000504 01  Seylan A., Temel Tasarım M Kitap Yayınları ISBN 9750015800 2005 Francis D.K. CHING, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen YEM, ISBN 975-8599-20-8

Notlar

mimarlık dergileri ve tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çeşitli malzeme ve teknikler ile özgün tasarımlar yaratır
ÖÇ02 Tasarıma orijinal bir bakış açısı geliştirir
ÖÇ03 Tasar ilke ve öğeleri ile kompozisyonlar oluşturur
ÖÇ04 Soyut ve somut kavramlarını kullanma becerisini kazanır
ÖÇ05 Sanatsal ve özgün tasarımlar geliştirebilme yeteneği oluşturur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Görüşme, Ders Konuları Hakkında Kısa Bilgilendirme- Temel Tasar İlkeleri Nedir ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tasarım Konusunun Belirlenmesi ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Tasarım Konusu ile ilgili veri toplama ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tasarım Metodolojisinin Belirlenmesi ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tasarım Metodolojisi ile ilgili sunum ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Konu ile ilgili öğrenci sunumları ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Soru-Cevap
7 Konu ile ilgili öğrenci sunumları 2 ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
10 Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları 2 ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
11 Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları 3 ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
12 Ara değerlendirme ders notları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
13 Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları 4 ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
14 Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları 5 ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
15 Öğrenci tasarımlarının 3 boyutlu sunumları 6 ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu-Kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.12.2024 12:08