Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
MİMARLIK PR. | |
Kod | MIM138 |
Ad | Mimari Proje II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 6-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 7 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR ERMAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş. Gör. Dr. ÇİĞSEM YAĞMUR YÜKSEL (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi KASIM ÇELİK (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Dr. Öğr. Üyesi NUR YILMAZ (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, mimari tasarım sürecinde; gerekli bilgiyi toplama, birleştirme, değerlendirme, geliştirme konularında ve ayrıca mekansal ve işlevsel organizasyonları okuma-yapma, sınırlı ölçüde teknolojik problemlerin çözümü becerilerini kazanmak, tasarımda üç boyutlu düşünme yeteneğini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Çevresel etmenler, fiziksel analizler içeren, kullanıcı gereksinmeleri ve estetik değerler bağlamında bir proje tasarımı.
Dersin Ön Koşulu
Mimari Proje 1
Kaynaklar
Haftalık Program PPS Sunumlar
Notlar
Ernst NEUFERT, Neufert - Yapı Tasarımı, beta yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konu ile ilgili örnekleri eskizlerle analiz eder. |
ÖÇ02 | İhtiyaç programı, fonksiyon şeması ve eleman analizleri yapar. |
ÖÇ03 | Küçük ölçekli leke etütleri ve maketler yapar. |
ÖÇ04 | Yapıya ve çevresine estetik değer kazandırmak için uygulamalar yapar. |
ÖÇ05 | Geliştirilen projenin uygun çizimler ve maket ile sunumunu yapar. |
ÖÇ06 | Tasarım konusu ile ilgili kullanılabilir bilgiyi seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında sürdürülebilirlik ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri ve üç boyutlu modelleri kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak tasarım üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Konunun ve Çalışma Alanının Tanıtılması | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Konunun ve Çalışma Alanının İncelenmesi, Konsept Fikir Geliştirme, Örnek Araştırma | Araştırma dosyasının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Tasarım fikrinin geliştirilmesi, vaziyet planı çalışmaları, yerleşim kararlarının alınması, leke etüdleri, Örnek Araştırma | Eskiz Çalışması, Maket | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Tasarım fikrinin geliştirilmesi, vaziyet planı çalışmaları, yerleşim kararlarının alınması, leke etüdleri: 2B ve 3B Çalışmalar, Örnek Araştırma-1 | Eskiz Çalışması, Maket | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Tasarım fikrinin geliştirilmesi, vaziyet planı çalışmaları, yerleşim kararlarının alınması, leke etüdleri: 2B ve 3B Çalışmalar, Örnek Araştırma-2 | Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
6 | 1. Ara Jüri | Jüri Sunum Paftası Hazırlama, Maket Yapımı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
7 | Tasarımın geliştirilmesi, Plan, Kesit, Görünüş, 2B ve 3B Sunumlar-Maket Çalışması-1 | Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Tasarımın geliştirilmesi, Plan, Kesit, Görünüş, 2B ve 3B Sunumlar-Maket Çalışması-2 | Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
9 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/50 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-1 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/50 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-2 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/50 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-3 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | 2. Ara Jüri | Jüri Sunum Paftası Hazırlama, Maket Yapımı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
13 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/50 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-4 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/50 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-5 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/50 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-6 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Final Jürisi | Jüri Sunum Paftası Hazırlama, Maket Yapımı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Final Jüri Değerlendirmesi | Jüri Sunum Paftası Hazırlama, Maket Yapımı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 28 | 3 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 28 | 2 | 56 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,96 | ||
AKTS | 8 AKTS |