MIM213 İç Mekan Tasarımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
MİMARLIK PR.
Kod MIM213
Ad İç Mekan Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İç mekan organizasyonuna yönelik bilgiyi kazanmak, iç mekan organizasyonunu programlama ve tasarlama becerisini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini; Antropometrik boyutlar, fiziksel ve psiko-sosyal gereksinimler ve ergonomi vb. tanım ve kavramlar, iç mekan organizasyonunu programlama ve tasarlama, uygun sunumlar kullanılarak iç mekan organizasyonunda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşumunu, gelişimini ve uygulamalarını tartışma, insan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları iç mekan donatı ilişkisi bağlamında açıklama, yorumlama ve değerlendirme konuları oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ching F., İç Mekan Tasarımı, 2004, (Çevirmen: Belgin Elçioğlu), YEM Yayın, İstanbul. Neufert, E. 2000, Yapı Tasarımı, Beta Basın Yayım, İstanbul. Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards. USA: John Wiley and Sons Ltd.

Notlar

İnternet veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler.
ÖÇ02 İç mimarlık alanıyla ilgili bilgiye ulaşır/veri tabanlarını kullanır.
ÖÇ03 İç mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar.
ÖÇ04 İç mekan-donatı kurgusuna dair analizler yapar.
ÖÇ05 Antropometrik boyutlar, fiziksel ve psiko-sosyal gereksinimler ve ergonomi vb. tanım ve kavramları bilir.
ÖÇ06 İç mekan organizasyonunu programlama ve tasarlama, uygun sunumlar kullanılarak iç mekan organizasyonunda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşumunu, gelişimini ve uygulamalarını tartışır.
ÖÇ07 İnsan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları iç mekan donatı ilişkisi bağlamında yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında sürdürülebilirlik ilkelerini kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri ve üç boyutlu modelleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak tasarım üretir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını yerine getirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı Sunum hazırlama, kaynak listesi oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Mekan, donatı, insan boyutları, kullanıcı gereksinimleri vb. tanım ve kavramları üzerine bilgi aktarımı Tanım ve kavramlar hakkında öğrenciye araştırma ödevi verilmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Antropometrik boyutlar, fiziksel ve psiko-sosyal gereksinimler ve ergonomi vb. tanım ve kavramlar üzerine örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 İç mekan organizasyonunda donatı-mekan kurgusuna dair bilgilerin aktarılması İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İç mekan-donatı kurgusuna dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması 1 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
6 İç mekan-donatı kurgusuna dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması 2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
7 İç mekan-donatı kurgusuna dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması 3 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Önceki konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Öğrenciye iç mekan analizi için ödev verilmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
10 İç mekan analizine dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
11 İç mekan analizine dair öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
12 İç mekan planlama süreçlerinin anlatımı ve örneklemesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
13 Mekan türleri ve mekan kullanımlarının örnekler üzerinden değerlendirilmesi Öğrenciye örnek araştırması için ödev verilmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
14 Örnek araştırmalarının sunumu ve tartışılması 1 İlgili okuma ve araştırmaRelated reading and research Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Örnek araştırmalarının sunumu ve tartışılması 2 İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.03.2025 06:28