MIM298 Mimari Proje IV

8 AKTS - 6-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 7 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM298
Ad Mimari Proje IV
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 6-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 7 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi KASIM ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi KASIM ÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
HEYSEM SÜHAN BEYAZTAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Erdem ÇINKIL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Elbrous HAMASH (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Yeşim KANAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Arş.Gör.Dr. NUR YILMAZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, belirlenen mimari proje konusu bağlamında, tasarımla ilgili araştırma yapabilme, fiziksel çevre analizi ile elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi, tasarlanan projenin 2 ve 3 boyutlu çizimleri ile sunum paftalarını hazırlayabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Dersin kapsamında, mimari projelerin incelenmesi, arazi analizi, fiziksel çevre verilerinin analizi, taşıyıcı sistem çözümleri, tasarlanan projenin pafta, maket veya dijital ortamda sunulması ile ilgi konular hakkında bilgilere yer verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Mimari Proje 3

Kaynaklar

Mimarlık konulu basılı ve dijital bütün yayınlar, Mimari projeler

Notlar

Proje bilgi föyleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje arazisini analiz eder, fiziksel çevre etkenleri açısından inceler
ÖÇ02 Bir konu hakkında mimari araştırmalar yapar
ÖÇ03 Tasarımı doğrultusunda farklı ölçeklerde maket yapar, sunum paftaları hazırlar
ÖÇ04 Tasarıma uygun olarak, malzeme, doku, renk ve taşıyıcı sistem önerileri geliştirir.
ÖÇ05 İşleve bağlı olarak ihtiyaç programını yorumlar, mekan çözüm önerileri sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konunun, Föyün ve Çalışma Alanının tanıtımı Dersi tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Fiziksel Çevre Analizi Proje alanının analizi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma
3 Fiziksel Çevre Analizi sonuçlarının değerlendirilmesi Proje alanının analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Analizlerin ve Örnek Projelerin Sunulması Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Konsept Fikir Geliştirme, 1/500 Ölçekli Leke Çalışması ve Çalışma Maketi- Örnek Projelerin İncelenmesi Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Konsept Fikir Geliştirme, 1/500 Ölçekli Leke Çalışması ve Çalışma Maketi- Örnek Projelerin değerlendirilmesi Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Konsept Fikir Geliştirme, 1/500 Ölçekli Leke Çalışması ve Çalışma Maketi- Örnek Projelerin analiz edilmesi Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Jüri Konuyla ilgili araştırmalar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 1/200 Ölçekli Vaziyet Planı Geliştirmesi, Çalışma Maketi ve 3B Çalışmalarla sunumu- Örnek Projelerin İncelenmesi Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 1/200 Ölçekli Vaziyet Planı Geliştirmesi, Çalışma Maketi ve 3B Çalışmalarla sunumu- Örnek Projelerin değerlendirilmesi Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Proje geliştirilmesi_1/200 Ölçekli Vaziyet Planı, 1/100 Plan-Kesit-Görünüş-1/200 Maket Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Proje geliştirilmesi_1/200 Ölçekli Vaziyet Planı, 1/100 Plan-Kesit-Görünüş-1/200 Maket, taşıyıcı sistem analizi Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma
13 Proje geliştirilmesi_1/100 Ölçekli Görünüşler-1/200 Maket Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Proje geliştirilmesi_1/100 Ölçekli Görünüşler-1/200 Maket, sunum paftası Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Temsil ve Sunum Teknikleri / Soru-Cevap Konuyla ilgili araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Final Jürisine hazırlık Konuyla ilgili araştırmalar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Jürisi Konuyla ilgili araştırmalar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 8 120
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 15 3 45
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 3 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 205
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,20
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.07.2024 11:00