MIM343 İç Mekan Donatı İlişkisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM343
Ad İç Mekan Donatı İlişkisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. NUR YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
(A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Mekan-işlev ve donatı ilişkisini temel alarak tasarım süreci yürütecek olan öğrencilere iç mekan organizasyonuna uygun donatıları tasarlama, malzeme seçme, detaylandırma becerilerinin kazandırılması.

Dersin İçeriği

İç mekan organizasyonunu programlama ve tasarlama, Uygun sunumlar kullanılarak iç mekan organizasyonunda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşumunu, gelişimini ve uygulamaları, İnsan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları iç mekan donatı ilişkisi bağlamında açıklama, iç mekan malzemeleri ve uygun kullanım detaylarını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Designing Interior Architecture: Concept, Typology, Material, Construction, editör: Sylvia Leydecker The Handbook of Interior Architecture and Design, Editör: Graeme Brooker, Lois Weinthal İç Mekân Tasarımı, Francis D.K. Ching İç Mimarlıkta Doku + Malzeme, Russell Gagg İç Mekân Tasarımının Temelleri, John Coles, Naomi House İç Mimarlıkta Yapı Bileşenleri ve Nesneler, Graeme Brooker, Sally Stone İç Mimarlıkta Bağlam + Çevre, Graeme Brooker, Sally Stone İç Mimarlıkta: Biçim + Yapı, Graeme Brooker, Sally Stone İç Mekan Tasarım Nedir?, Zeynep Yazıcıoğlu Halu Konutta İç Dekorasyon, Velittin Kalınkara Ergonomi, Atlıhan Onat Karacalı Kültür ve İç mimarlık, B. Burak Kaptan

Notlar

İç Mekan Tasarımı, Francis D.K. Ching. İç Mimarlıkta Doku, Malzeme, Russell Gagg. İç Mekan Tasarımının Temelleri, John Coles, Naomi Hou. The Handbook of Interior Architecture and Design, Editör: Graeme Brooker, Lois Weinthal İç Mimarlıkta Yapı Bileşenleri ve Nesneler, Graeme Brooker, Sally Stone. Ergonomi, Atlıhan Onat Karacalı. Kültür ve İç mimarlık, B. Burak Kaptan


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mekan tasarımı ve donatılar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Donatıların türlerini ve kapsamını kavrar
ÖÇ03 İç mekanda donatıların alternatif yerleşimi ile mekanın nasıl farklı algılanacağı hakkında farkındalık kazanır
ÖÇ04 İç mekan tasarımında malzeme, doku, ışık ve renk konuları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Mekan, donatı, insan boyutları, kullanıcı gereksinimleri vb. tanım ve kavramları üzerine bilgi aktarımı Tanım ve kavramlar hakkında öğrenciye araştırma ödevi verilmesi İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Antropometrik boyutlar, fiziksel ve psiko-sosyal gereksinimler ve ergonomi vb. tanım ve kavramlar üzerine örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İç mekan organizasyonunda donatı-mekan kurgusuna dair bilgilerin aktarılması İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İç mekan-donatı kurgusuna dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması -1 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İç mekan-donatı kurgusuna dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması-2 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İç mekan-donatı kurgusuna dair örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması-3 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İlgili araştırma ve okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Öğrenciye iç mekan analizi için ödev verilmesi İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Örnek araştırmalarının sunumu ve tartışılması İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Örnek araştırmalarının sunumu İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 İç mekan planlama süreçlerinin anlatımı ve örneklemesi İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Mekan türleri ve mekan kullanımlarının örnekler üzerinden değerlendirilmesi Öğrenciye örnek araştırması için ödev verilmesi İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
14 Örnek araştırmalarının sunumu ve tartışılması-1 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
15 Örnek araştırmalarının sunumu ve tartışılması-2 İlgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili araştırma ve okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili araştırma ve okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.07.2024 03:24