Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
MİMARLIK PR. | |
Kod | MIM312 |
Ad | Mimari Proje VI |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 6-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 7 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NUR YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NUR YILMAZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
İbrahim AKTOZ (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) HAKAN KISACIK (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Ufuk ÖNDER (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Demet Erke YAPTI (Bahar) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Mimari tasarım sürecini yönetme, mimari proje üretme beceri ve yetkinliğini kazanmak. Mimari proje uygulama bağlamında kritik düşünme becerilerini geliştirmek. Mimari tasarım sürecinin her aşamasında bilgi toplama, analiz, sentez ve değerlendirme yöntemlerini kullanarak etkili bir mimari proje üretmektir.
Dersin İçeriği
Mimari Proje konusu üzerinden, bilgi toplama, analiz, sentez, değerlendirme ve mimari tasarım süreci aşamaları sonunda tasarımın üretilmesini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Mimari Proje 5
Kaynaklar
Haftalık Program PPS Sunumlar
Notlar
Ernst NEUFERT, Neufert - Yapı Tasarımı, beta yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grup içinde ya da bağımsız olarak tasarım yapabilme yetkinliği edinir. |
ÖÇ02 | Tasarım sürecinde çevresel ve sosyal faktörleri değerlendirir ve bu faktörleri projeye entegre eder. |
ÖÇ03 | Tasarım evresinde bilgi toplama, analiz, sentez ve değerlendirme süreçlerini kullanır. |
ÖÇ04 | Doğru kuramsal ve uygulama bilgisini seçer/kullanır. |
ÖÇ05 | Mimari tasarıma ilişkin sorunları belirler/çözüm üretir. |
ÖÇ06 | Tasarımını yaptığı mimari projeyi uygun sunum tekniklerini kullanarak sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında sürdürülebilirlik ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri ve üç boyutlu modelleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak tasarım üretir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Konunun ve Çalışma Alanının Tanıtılması | Dersin ön hazırlığı bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Konunun ve Çalışma Alanının İncelenmesi, Konsept Fikir Geliştirme, Örnek Araştırma | Literatür araştırması, örnek inceleme, Eskiz çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
3 | Tasarım fikrinin geliştirilmesi, Vaziyet planı çalışmaları, Yerleşim kararlarının alınması, Leke etütleri, Örnek araştırma | Literatür araştırması, örnek inceleme, Eskiz çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tasarım fikrinin geliştirilmesi, Vaziyet planı çalışmaları, Yerleşim kararlarının alınması, Leke etütleri, Örnek araştırma, 2B ve 3B çalışmalar-1 | Literatür araştırması, Örnek inceleme,Proje Tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Tasarım fikrinin geliştirilmesi, Vaziyet planı çalışmaları, Yerleşim kararlarının alınması, Leke etütleri, Örnek araştırma, 2B ve 3B çalışmalar-2 | Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 1. Ara Jüri | Jüri Sunum Paftası Hazırlama, Maket Yapımı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
7 | Tasarımın geliştirilmesi, Plan, Kesit, Görünüş, 2B ve 3B Sunumlar-Maket Çalışması-1 | Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Tasarımın geliştirilmesi, Plan, Kesit, Görünüş, 2B ve 3B Sunumlar-Maket Çalışması-2 | Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
9 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/200 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-3 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/200 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-4 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
11 | 2. Ara Jüri | Jüri Sunum Paftası Hazırlama, Maket Yapımı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
12 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/200 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-5 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/200 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-6 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Tasarımın Geliştirilmesi: 1/200 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları-7 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Tasarımın geliştirilmesi-1/200 ölçekli Plan-Kesit-Görünüş-Maket Çalışmaları, Sistem kesiti, Cephe çalışmaları-1 | Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Final Jury | Mimari Proje - Jüri Sunum Paftası Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Final Jüri Değerlendirmesi | Proje sunumu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 28 | 2 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 28 | 2 | 56 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,84 | ||
AKTS | 7 AKTS |