Genel Bilgi
Kod | MIM413 |
Ad | Mimari Proje VII |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 6-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 7 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
İbrahim AKTOZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Ahadollah AZAMI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Önceki ön şartlı proje derslerinde edinilen becerilere ilave olarak, kentsel alanlarda karmaşık işlevli yapı tasarlayıp, çizme ve görselleştirme becerilerini kazanmak.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini, oluşmuş yapısal çevrenin kavranmasına yönelik analizler yapmak, mimarlık - kentsel tasarım çalışması içinde kavramsal konuları ele almak, mimari proje bütünü içinde işlev-biçim-çevre ilişkilerini dikkate alan tasarımlar geliştirmek, özellik gösteren kentsel alanlarda sıhhileştirme, kentsel yenileme ve ileri yapım teknolojisi ile karmaşık fonksiyonlu konuları içeren çözümlerin tasarlanması konuları oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
MİM 312 Mimari Proje 6
Kaynaklar
ilgili kaynaklar
Notlar
ilgili kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen mimari tasarım konusu için kapsamlı bir program hazırlar. |
ÖÇ02 | Verilen bir tasarım konusunu tarihsel gelenekler ve küresel kültür kapsamında ele alır. |
ÖÇ03 | Verilen mimari tasarım konusu üzerinde tasarım becerisini gösterir. |
ÖÇ04 | Verilen tasarım konusu üzerinde geliştirilen projeyi ileri sunum teknikleri ile sunar/ifade eder. |
ÖÇ05 | Verilen tasarım konusunu, alan tasarımı, yaşam güvenliği, çevresel sistemler, strüktürel sistemler bağlamında planlar ve çizer. |
ÖÇ06 | Verilen tasarım konusu üzerinde yenilikçi tasarım kararları alır/uygun teknolojik çözümleri belirler |
ÖÇ07 | Verilen tasarım konusu üzerinde erişilebilirlik, sürdürülebilirlik kapsamında geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında sürdürülebilirlik ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri ve üç boyutlu modelleri kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak tasarım üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Açıklama, konu, program ve dersin işleyişi hakkında bilgilendirme | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alan Gezisi | Teknik gezi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
3 | Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, seminer sunumları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
4 | Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, ilgili yönetmeliklerin incelenmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | 1. Ara Değerlendirme | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
6 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 1 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 2 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
9 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 3 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 4 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | 2. Ara Değerlendirme | Proje tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
12 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 5 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 6 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 7 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Atölye çalışması-projelerin tartışılması 8 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 24 | 4 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 24 | 3 | 72 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,12 | ||
AKTS | 7 AKTS |