Genel Bilgi
Kod | MIM461 |
Ad | İhale Çeşitleri ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Özge ALBOĞA IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere, tarafların (İdare-yüklenici) yapım, imalat, proje yarışması, mal alım satımı, kiralama v.b. işlerini amaçlarına en uygun şekilde gerçekleştirebilmeleri için ihale çeşitleri ve uygulamaları hakkında bilginin aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini ihalenin ne olduğu, tarafların tanımı, çeşitleri, kimlerin katılabildiği, nasıl yapılabileceği ve sonuçlandırılabileceği konuları ve çeşitli uygulama örnekleri oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Toprak, E., 2022, Kamu İhale Hukuku, Seçkin Yayıncılık, İhale mevzuatı, ilgili yasa ve yönetmelikler
Notlar
Örnek ihale uygulamaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mimari bir işi, en iyi ve en kaliteli olarak, en uygun şartlarda sonuçlandırmak için veriyi/yöntemi seçer. |
ÖÇ02 | Mimari bir işi ihale kanunu çerçevesinde, ihale yapılarak elde edilmesi için süreç adımlarını uygular. |
ÖÇ03 | Mimarlık alanında danışmanlık ve bilirkişilik yapabilmeye ilişkin ilgili mevzuatı yorumlar. |
ÖÇ04 | İlgili mevzuatı uygun şekilde açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İhale çeşitlerinin anlatımı | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 4734 sayılı ihale kanunu ve tartışma | ilgili kitaplara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
4 | İhale Uygulama örnekleri ve üzerinde tartışma | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İhale Uygulama örnekleri üzerinde tartışma | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması 1 | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması 2 | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması 3 | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması 4 | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması 5 | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması 6 | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması 7 | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması 8 | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İhale Uygulama örneklerine bağlı olarak öğrencilerin ödev konusu seçmesi ve yapması 9 | ilgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili kitaplara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili kitaplara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |