MIM434 Mimari Proje VIII (Bitirme Projesi)

11 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM434
Ad Mimari Proje VIII (Bitirme Projesi)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 11 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ONUR ERMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi KASIM ÇELİK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. HAVVA ALKAN BALA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mimari tasarım ve kent bütünü içerisinde yakın ve uzak çevrenin proje konusuyla birlikte değerlendirilmesi, bununla ve kapsadığı işlevle ilişkili üçüncü boyuttaki değerlerin geliştirilmesi, doğru işlevsel ve strüktürel çözümlere yer verilmesi ve tüm öğretim boyunca edinilen bilgilere ve deneyimlere dayanarak senteze ulaşma, çözüm alternatiflerinin geliştirilmesi, çözümün önerilmesi ve bunların doğru bir şekilde sunulması konularında öğrencinin mesleki yeterliliğinin jürice sınandığı diploma çalışması.

Dersin İçeriği

Problem tanımlama, alan analizi, örnek çözümleri inceleme, özgün tasarım çözümleri üretme, uygun ölçekte mimari tasarım projesi hazırlama ve sunma. Proje konusu kapsamında seminer ve sunumlar.

Dersin Ön Koşulu

Mimari Proje 7 dersi

Kaynaklar

Anderson, J. 2014. Mimari Tasarım, Literatür Yayın Farrelly, L. 2012. Mimarlıkta; Sunum Teknikleri, Literatür.

Notlar

Verilen proje konusuyla ilgili yayınlar, standartlar, örnek uygulamalar, ilgili yönetmelikler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mimari mekanı tasarlamak için ihtiyaç duyulan bilgiyi seçer.
ÖÇ02 Proje konusu ile ilgili detaylı araştırma yapar.
ÖÇ03 Arazi, iklim ve çevre koşullarını analiz eder.
ÖÇ04 Bir mimari yapıyı, program ve diğer verileri göz önünde bulundurularak, estetik, konstrüksiyon, fonksiyon ve ulaşım açısından kullanıma uygun biçimde tasarlar.
ÖÇ05 Tasarımını farklı sunum teknikleriyle ve mimari anlatım tekniklerine uygun olarak ifade eder.
ÖÇ06 Bireysel olarak yürüttüğü proje çalışması için topladığı verileri sentezler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Açıklama, konu, program ve dersin işleyişi hakkında bilgilendirme Proje konusu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Alan Gezisi Teknik gezi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, seminer sunumları 1 Analizlerin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Konuya ilişkin analiz çalışmalarının yapılması, seminer sunumları 2 Analizlerin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 1. Ara Jüri Alan analizi Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
6 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 1 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
7 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 2 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Proje tasarımı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 3 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 4 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 2. Ara Jüri Proje tasarımı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
12 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 5 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 6 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 7 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Atölye çalışması-projelerin tartışılması 8 Proje tasarımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje tasarımı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje tasarımı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 8 112
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 284
Toplam İş Yükü / 25 (s) 11,36
AKTS 11 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.07.2024 06:31