Genel Bilgi
Kod | AR473 |
Ad | Hititçe Çeşitli Metinler I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Hitit döneminde yapılan antlaşmaları kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Hitit Dönemine ait Hukkana Antlaşması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
R.Akdoğan, Huqqana Antlaşması (A Nüshası) Transkripsiyon ve Tercümesi, Höyük Dergisi 4, 2011; R.Akdoğan, Hitit Devlet Antlaşmaları ve Huqqana Antlaşması İle İlgili Bazı Notlar, B. Dinçol ve A.Dinçol'a Armağan, İstanbul, 2007.
Notlar
R.Akdoğan, Hukkana Antlaşması B Nüshasına Birleşen Yeni Bir Tablet Parçası, Colloquium Anatolicum 8, 2009.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hititlere ait antlaşma metinlerinin içeriklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Antlaşma metinlerinin bölümlerini sıralar. |
ÖÇ03 | İlk çivi yazılı antlaşmaları tanır. |
ÖÇ04 | Hukkana antlaşmasını analiz eder. |
ÖÇ05 | Antlaşmadaki şahit tanrıları açıklar. |
ÖÇ06 | Vasal antlaşmaları tanımlar. |
ÖÇ07 | Antlaşmalardaki şahit tanrıları açıklar. |
ÖÇ08 | Hukkana Antlaşmasının çivi yazılı satırlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hititlere ait antlaşma metinlerinin içeriklerini açıklar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Antlaşma metinlerinin bölümlerini sıralar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İlk çivi yazılı antlaşmaları değerlendirir. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Mezopotamyadaki antlaşma metinlerini gösterir. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hukkana antlaşmasını analiz eder. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Antlaşmalardaki şahit tanrıları açıklar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Antlaşmaların yüksek sesle okunması bölümünü tanımlar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Antlaşmaların giriş kısmını belirtir. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Lanet ve lütuf formulünü açıklar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Vasal antlaşmaları tanımlar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hukkana Antlaşmasının çivi yazılı satırlarını açıklar. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Satırların transkripsiyonlarını değerlendirir. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kelimelerin anlamlarını ve gramer açıklamalarını analiz eder. | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Kütüphane, görsel malzeme ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphane ve internet taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphane ve internet taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |