Genel Bilgi
Kod | BVS217 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Faaliyet Çalışması |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE BOZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYŞE BOZKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, gönüllülük kavramını, topluma katkı sağlama yollarını ve gönüllülük çalışmalarının bireysel ve toplumsal etkilerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve bunlara yönelik çözüm önerileri geliştirme, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, sosyal sorumluluk çerçevesinde yapılan projelerde gönüllü olarak yer alma , toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
uluslararası ve ulasal kuruluşların güncel raporları
Notlar
uluslararası ve ulasal kuruluşların güncel etkinlik ve duyuru raporları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanımlar. |
ÖÇ02 | Gönüllülük kavramı ve gönüllülük yönetimini açıklar. |
ÖÇ03 | İçinde yaşadıkları toplumu tanımlar. |
ÖÇ04 | Takım çalışması yapar. |
ÖÇ05 | Toplumun güncel sorunlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Sivil toplum kuruluşlarını açıklar. |
ÖÇ07 | sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma bilincine sahip olur. |
ÖÇ08 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde yapılan projelerde gönüllü olarak yer alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ön bilgi verilmesi | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örnek sosyal sorumluluk projelerinin tanıtımı | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Kamu kurumlarının tanıtımı | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yerel yönetimlerin tanıtımı | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Gösteri |
5 | Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Gösteri |
6 | Proje sunum taslağı | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
7 | Proje uygulamaları | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kamu kurumları Proje uygulama örnekleri | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Yerel yönetimler proje uygulama örnekleri | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Sivil toplum kuruluşları proje uygulama örnekleri | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Yapılabilecek projeler üzerinde fikir üretme | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Yapılacak ve hazırlanacak çalışmaların ön hazırlığını yapma | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Proje uygulaması için saha çalışmaları | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Yapılan çalışmalar ve hazırlanan sunumların öğrenciler tarafından hazırlanması ve sınıf ortamında paylaşılması | ilgili kaynaktan okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunumu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunumu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |