OÖ843 Anne-Baba-Çocuk ve İletişim

8 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ843
Ad Anne-Baba-Çocuk ve İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL


Dersin Amacı / Hedefi

Anne baba ve çocuk arasında iletişimin özelliklerini uygulama ve değerlendirebilme

Dersin İçeriği

Anne baba ve çocuğun iletişimi, iletişimin özellikleri, aile kavramı, tarihsel süreçte çocuk, anne baba tutumları üzerinde çalışılır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aktaş, Y. (2011). Aile Eğitimi ve Okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık. Temel, F. (2010). Aile Eğitimi ve erken çocuklukta aile katılımı. Ankara: Anı Yayıncılık.

Notlar

Aktaş, Y. (2011). Aile Eğitimi ve Okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık. Temel, F. (2010). Aile Eğitimi ve erken çocuklukta aile katılımı. Ankara: Anı Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anne çocuk iletişimini açıklar.
ÖÇ02 İletişimin özelliklerini bilir.
ÖÇ03 Baba çocuk iletişimini açıklar.
ÖÇ04 İletişimin aksayan yönlerini değerlendirir.
ÖÇ05 Anne baba tutumlarını değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim tanımı ve özellikleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İletişimin aksayan yönleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 İletişimde kullanılan araçlar ve yöntemler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çocuğun tarihte yeri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
5 Çocuğun eğitimi ve gelişimi -aile okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ailede çocuğun yeri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Toplumsal yaşamda çocuğun yeri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Anne çocuk iletişimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Baba çocuk iletişimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kardeşler arası iletişim okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İletişim konusunda çalışmalar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İletişim çalışmalarının değerlendirilmesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Anne baba tutumları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 İletişimde değerlendirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 192
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,68
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 10:54