OÖ1828 Türkiye'de ve Dünyada Kaynaştırma Eğitimi

8 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ1828
Ad Türkiye'de ve Dünyada Kaynaştırma Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Her bir özel gereksinim türüne yönelik kaynaştırma uygulamalarında alternatif eğitim fırsatlarının, eğitim yaklaşımlarının, aile destek ve eğitim hizmetlerinin tartışılarak özel gereksinimli çocukların eğitime ve topluma katılımını artırmak.

Dersin İçeriği

Türkiye ve Dünya'da kaynaştırma eğitimine yönelik yapılan çalışmaların tartışılarak değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Son 10 yıl içerisinde ulusal ve uluslararası erken çocukluk kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış akademik makale ve tezler

Notlar

Erken Çocuklukta Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Pegem Akademi Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kaynaştırma eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada farklı bağlamlarda izlenecek yolları tartışır.
ÖÇ03 Kaynaştırma sınıflarında kullanabileceği öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ04 Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumluluklarını tanır.
ÖÇ05 Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırmaları inceler ve sonuçlar çıkarır.
ÖÇ06 Aile eğitimi ve katılımına yönelik etkili planlamalar yapar.
ÖÇ07 Kaynaştırma uygulamaları konusunda yapılmış bilimsel çalışmaların çıktılarına yönelik çıkarımda bulunur.
ÖÇ08 Kaynaştırma eğitimi sürecine ilişkin adım adım izlenecek kontrol listesi hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kaynaştırma eğitimi nedir? Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tanı koyma ve eğitim süreci Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir? Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir? Konu ile ilgili okuma ve gorusme yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yasal süreçler nelerdir? Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir? Konu ile ilgili okuma ve gozlem Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Türkiye de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar konu ile ilgili okumalar yapma ve bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Türkiye de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulgularının incelenmesi Arastırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Özel gereksinimli çocuklarda problem davranışlara yönelik müdahale yöntemleri Araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
11 Farklı ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulgularının tartışılması Araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Öğretim yöntemleri Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Akran etkileşimini artırmaya yönelik uyarlamalar Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım
14 Kaynaştırma sınıfında aile katılımı çalışmaları Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Kaynaştırma sınıflarında yürütülecek çalışmalara yönelik kontrol listesi hazırlanması Konu ile ilgili araştırma ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyo hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 5 85
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 12 48
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 201
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,04
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 09:47