Genel Bilgi
Kod | OÖ1828 |
Ad | Türkiye'de ve Dünyada Kaynaştırma Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Her bir özel gereksinim türüne yönelik kaynaştırma uygulamalarında alternatif eğitim fırsatlarının, eğitim yaklaşımlarının, aile destek ve eğitim hizmetlerinin tartışılarak özel gereksinimli çocukların eğitime ve topluma katılımını artırmak.
Dersin İçeriği
Türkiye ve Dünya'da kaynaştırma eğitimine yönelik yapılan çalışmaların tartışılarak değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Son 10 yıl içerisinde ulusal ve uluslararası erken çocukluk kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış akademik makale ve tezler
Notlar
Erken Çocuklukta Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Pegem Akademi Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kaynaştırma eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada farklı bağlamlarda izlenecek yolları tartışır. |
ÖÇ03 | Kaynaştırma sınıflarında kullanabileceği öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumluluklarını tanır. |
ÖÇ05 | Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırmaları inceler ve sonuçlar çıkarır. |
ÖÇ06 | Aile eğitimi ve katılımına yönelik etkili planlamalar yapar. |
ÖÇ07 | Kaynaştırma uygulamaları konusunda yapılmış bilimsel çalışmaların çıktılarına yönelik çıkarımda bulunur. |
ÖÇ08 | Kaynaştırma eğitimi sürecine ilişkin adım adım izlenecek kontrol listesi hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynaştırma eğitimi nedir? | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tanı koyma ve eğitim süreci | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir? | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir? | Konu ile ilgili okuma ve gorusme yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yasal süreçler nelerdir? | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir? | Konu ile ilgili okuma ve gozlem | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Türkiye de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir? | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | konu ile ilgili okumalar yapma ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Türkiye de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulgularının incelenmesi | Arastırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Özel gereksinimli çocuklarda problem davranışlara yönelik müdahale yöntemleri | Araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | Farklı ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulgularının tartışılması | Araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Öğretim yöntemleri | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Akran etkileşimini artırmaya yönelik uyarlamalar | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Anlatım |
14 | Kaynaştırma sınıfında aile katılımı çalışmaları | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
15 | Kaynaştırma sınıflarında yürütülecek çalışmalara yönelik kontrol listesi hazırlanması | Konu ile ilgili araştırma ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyo hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 5 | 85 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,04 | ||
AKTS | 8 AKTS |