Genel Bilgi
Kod | OÖ1822 |
Ad | Eğitimde Nitel Araştırma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Nitel arastirmanin dayandigi felsefi altyapiyi anlamak, problem seçinden bulgularin raporlanmasina kadar butun sureçleri bu felsefeye uygun olarak gerçeklestirmek
Dersin İçeriği
Nitel arastirmalarin felsefi temelleri, nitel arastirma desenleri, veri toplama sureci ve yontemleri ve veri analizi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Denzin and Lincoln (2000). The handbook of qualitative research.
Notlar
Ders notlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel arastirmalara temel teskil eden paradigmalari açiklar |
ÖÇ02 | Nitel arastirma desenlerine uygun arastirma planlar |
ÖÇ03 | Nitel arastirma felsefesine uygun veri toplar |
ÖÇ04 | Verileri nitel arastirma felsefesine uygun olarak analiz eder |
ÖÇ05 | Analiz sonuçlarininitel arastirma felsefesine uygun olarak raporlastirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel arastirmalara giris | ilgili okumalari yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Bilimsel paradigmalar(pozitivizm, postpozitivizm) | Ilgili okumalari yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Nitel paradigmalar (yapilandirmaci/yorumlamaci ve elestirel paradigmalar) | Ilgili okumalari yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Arastirma problemi,amaci ve arastirma sorulari | Ozet arastirma onerisi yazmak (amaç ve arastirma sorulari) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Arastirma desenleri (fenomenoloji) | Arastirma oneri uzerinde çalismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Arastirma desenleri (durum çalismasi) | Arastirma onerisini genisletmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Etnografya | Arastirma onerisi inde calismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ders konulari ve okumalari gozden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gomulu kuram | ilgili okumalari yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Eylem arastirmasi | arastirma onerisi uzerinde calismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Soylem analizi | Arastirma onerisi uzerinde calismak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Veri toplama yontemleri _ gorusme | Bir gorusme yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Veri toplama yontemleri _ gozlem | kisa bir gozlem yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Veri analizi | derste kullanilacak veri hazirlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Rapor hazirlama | ilgili okumalari yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tum ders konularini gozden gecirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tum ders konularini gzden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 4 | 68 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,16 | ||
AKTS | 8 AKTS |