Genel Bilgi
Kod | OÖ1819 |
Ad | Çocukta Dil Gelişimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocukta dil gelişim dönemlerinin özellikleri ve teoriler değerlendirilmektedir.
Dersin İçeriği
Çocukluk döneminde dil gelişimi, dil gelişimini etkileyen faktörler, dilin öğeleri, dil gelişimi ile ilgili kuramlar, çocuğun dil gelişimini desteklemek için yapılacak etkinliklikler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Acarlar, F. Diken, Ö. (2022). Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi. Ankara: Pegem Akademi.
Notlar
Acarlar, F. Diken, Ö. (2022). Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi. Ankara: Pegem Akademi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dil Gelişimini bilir. |
ÖÇ02 | Dil gelişim dönemlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Dil ve iletişim önemini bilir. |
ÖÇ04 | Dil becerilerini değerlendirir. |
ÖÇ05 | Farklı çocukların dil gelişimini açıklar. |
ÖÇ06 | Dil gelişim teorilerini ayırteder. |
ÖÇ07 | Dil gelişimi problemlerini ayırteder. |
ÖÇ08 | Dil gelişimini etkinliklerle destekler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak okul öncesi kapsamında yer alan güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini ileri düzeyde tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda bağımsız veya bir takım üyesi olarak çalışır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve kuramsal temelli, etkileşimli ve etik zeminde uygular. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanda yürüttüğü bilimsel bir çalışmaları yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimde temel kavramlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | konuşma ve özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dil gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İletişim ve dil gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | İfade edici dil gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Alıcı dil gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | Dil gelişim dönemleri ve özellikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Dil gelişimini etkileyen faktörler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dil gelişimi ile ilişkili örnek olay | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dil gelişimi ile ilgili bir örnek çalışma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | dil gelişinin değerlendirilmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | dil gelişimi ile ilgili çalışmalar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konuşma problemleri ve değerlendirilmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | Degerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,68 | ||
AKTS | 8 AKTS |