EFMZ122 Öğretmenlik Mesleğini Tanıma

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ122
Ad Öğretmenlik Mesleğini Tanıma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı öğretmen adaylarının ilkokullarda her hafta için farklı bir konu üzerinde gözlem yapmalarını ve bu gözlem sonuçlarını analiz ederek yorumlamalarını sağlamak, böylece ilkokullardaki yapı ve işleyişi tanımalarını temin etmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında uygulama öğrencileri uygulama okullarında gözlem yaparak rapor hazırlayacaklardır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uygulama Öğrencilerinin Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Öğretim Kurumlarında Yapacakları Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Milli Eğitim Bakanlığı Yönergesi Çukurova Üniversitesi Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi

Notlar

TYYÇ Öğretmenlik Yeterlilikleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okulların fiziksel özellikleri hakkında gözlem yapar.
ÖÇ02 Okullarda çalışlarının etkileşimleri hakkında gözlem yapar.
ÖÇ03 Farklı derslerin öğrenme-öğretme süreçlerini gözlemler.
ÖÇ04 Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerini gözlemler.
ÖÇ05 Bireysel farklılıkları olan öğrenciler hakkında gözlem yapar.
ÖÇ06 Önemli günlerde yapılacak etkinliklerin hazırlık ve planlama süreçlerini gözlemler.
ÖÇ07 Öğretmenlerin zümre çalışmalarını gözlemler.
ÖÇ08 Okulda kullanılan yönetimsel sistemleri (MEBBİS vb.) açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. 1
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. 3
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder.
PÖÇ23 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. 1
PÖÇ24 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. 2
PÖÇ25 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. 1
PÖÇ26 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul yöneticileri ve öğretmenlerle tanışma Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Okulların fiziksel mekânları ile ilgili gözlem Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Öğretmen odalarında öğretmen etkileşimleri ve odaların fiziksel özellikleri ile ilgili gözlem Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Yönetici-öğretmen etkileşimleri/Yönetici-öğretmen dışındaki diğer çalışanların etkileşimi ile ilgili gözlem Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Sınıfın fiziksel özellikleri-donanımları ile ilgili gözlem Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Sınıf yönetimi gözlemi Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Farklı derslerin öğrenme-öğretme süreçlerinde kullanılan yöntem-teknikler hakkında gözlem Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Raporların hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Ödev türleri-ödeve dönüt verme hakkında gözlem Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Ölçme değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında gözlem Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Bireysel farklılıkları olan öğrencilerle ilgili gözlem (Özel öğrenme güçlüğü-üstün zekâlı vb). Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Önemli gün ve haftalarla ilgili etkinlik hazırlama-planlama hakkında gözlem. Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Okulda kullanılan yönetimsel sistemler (MEBBİS vb.) hakkında bilgi edinme Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Okulda yapılan gözlemlerin ve edinilen bilgilerin değerlendirilmesi Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Öğrenci Raporlarının Değerlendirilmesi Okula uygun kıyafetle gitme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Raporların hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Raporların hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 1 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 12 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 18 18
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 03:13