Genel Bilgi
Kod | OÖ749 |
Ad | Farklı Bağlamlarda Göç Eden Çocukların Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ŞULE ERDEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere göçün tanımı, farklı bağlamlarda (yörükler, gezici mevsimlik tarım işçilerinin çocukları, mülteci çocuklar vb. ) yurtiçine ve yurt dışına yapılan göç olgusu hakkında temel bilgileri sunmaktır. Dünyada ve ülkemizde göçün nedenleri ve çocuklar üzerindeki etkileri, toplumsal cinsiyet açısından göçün çocuklar ve aileleri üzerindeki etkileri vb konularda güncel tartışmaları yapmak, bu konuda yapılan gelişmeleri takip etmek ve bu çocukların eğitimlerine yönelik uygulamalar yapmaktır.
Dersin İçeriği
öğrencilere göçün tanımı, farklı bağlamlarda (yörükler, gezici mevsimlik tarım işçilerinin çocukları, mülteci çocuklar vb. ) yurtiçine ve yurt dışına yapılan göç olgusu, dünyada ve ülkemizde göçün nedenleri ve çocuklar üzerindeki etkileri, toplumsal cinsiyet açısından göçün çocuklar ve aileleri üzerindeki etkileri, göç konusunda yapılan gelişmeleri takip edilmesi ve bu çocukların eğitimlerine yönelik uygulamalar yapılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Adams, L.D. and Kirova, A., 2006. Global migration and education: schools, children and families. New Jersey: Laurence Erlbaum.
Notlar
Amas, N. ve Lagnado, J. (2010). Early engagement Failing Londons disabled refugees.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Göç ve göçle ilişkili tanımları açıklar |
ÖÇ02 | Farklı bağlamlarda yapılan göç olgusu üzerine temel bilgileri açıklar |
ÖÇ03 | Uluslararası ve Ulusal göçün nedenlerini anlar. |
ÖÇ04 | Türkiye'de iç göç dönemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Adanaya ulusal ve uluslararası yapılan göçlerin nedenlerini tartışır |
ÖÇ06 | Göçün göçmen çocuklar ve aileler üzerindeki etkilerini açıklar |
ÖÇ07 | Göçün ev sahibi ülkedeki öğretmen ve idareciler üzerindeki etkilerini açıklar |
ÖÇ08 | Göçle ilgili araştırma önerisi planlar |
ÖÇ09 | Göçle ilgili araştırmasını uygular |
ÖÇ10 | Göçle ilgili araştırmasını rapor haline getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Göç ve göçle ilişkili tanımlar | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Farklı bağlamlarda yapılan göç olgusu üzerine temel bilgiler | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Uluslararası göçün nedenleri | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Ulusal göçün nedenleri | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Türkiye'de iç göç dönemleri | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Adanaya yapılan ulusal ve uluslararası göçlerin nedenleri | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Göçün göçmen çocuklar üzerindeki etkileri | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Göçün göçmen çocukların aileleri üzerindeki etkileri | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Göçün ev sahibi ülkedeki öğretmenler ve okul idarecileri üzerindeki etkileri | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
11 | Göçün ev sahibi ülkedeki çocuklar üzerindeki etkileri | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Göçle ilgili kaynak taraması | Konu ile ilgili makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Göçle ilgili araştırma önerisinin geliştirilmesi | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Göçle ilgili araştırmanın uygulanması | grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Göçle ilgili araştırmanın raporlaştırılması | grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | finale hazılrık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |