Genel Bilgi
Kod | OÖ722 |
Ad | Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Kitapları ve Edebiyatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Erken çocukluk döneminde uygun edebiyat türlerini inceleme, değerlendirme yapabilmektir.
Dersin İçeriği
Erken Çocukluk Dönemi çocuk edebiyatı türleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çayır, A. Uysal, B. (2020). Çocuk Edebiyatı. Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık. Gönen, M. S., Uyanık, G. (2021). Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık. Oguzkan, F. (2021). Çocuk Edebiyatı. Ankara. Anı Yayıncılık.
Notlar
1. Rybak, K. (2022). How Informational Activity Picturebooks Work: Interactive Invitation to Critical Approach to Knowledge. Interantional Research in Chidlren's Literature, 15,3, 323-337.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk edebiyatını tanımlar. |
ÖÇ02 | Çocuk edebiyatının dünyadaki tarihçesini tanımlar. |
ÖÇ03 | Çocuk edebiyatının Türkiye'de gelişimini tanımlar. |
ÖÇ04 | Okulöncesi dönem çocukları için resimli kitapların iç yapı özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Okulöncesi dönem çocukları için resimli kitapların dış yapı özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Okulöncesi çocukların yaş gruplarına uygun çocuk edebiyatı türlerini tanır. |
ÖÇ07 | Resimli kitapların özelliklerini ve çocuklara nasıl okunacağını açıklar. |
ÖÇ08 | Çocuk edebiyatında türlerini çocuğun gelişimine uygunluğunu tarif eder. |
ÖÇ09 | Çocuk edebiyatı türleri :Şiir-tekerleme-bilmece tanır, örnekleri inceler, özelliklerini ayırteder. |
ÖÇ10 | Çocuk edebiyatı türlerinden masalı tanır, örnekleri inceler, özelliklerini ayırteder. |
ÖÇ11 | Çocuk edebiyatı türlerinden çizgi romanı tanır, örnekleri inceler, özelliklerini ayırteder. |
ÖÇ12 | Çocuk edebiyatı türlerinden Çocuk tiyatrosunu bilir, izlediği tiyatro ile ilgili değerlendirir. |
ÖÇ13 | Çocuk edebiyatı türlerinden Biyografi-hikaye tanır, örnekleri inceler, özelliklerini ayırteder. |
ÖÇ14 | Okulöncesi çocuklarla ilgili çocuk edebiyatı eserlerini seçer, inceler ve değerlendirir. |
ÖÇ15 | Okulöncesi dönem çocuklar için yapılan çocuk edebiyatı ile ilgili çalışmaları değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 1 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Edebiyatının tanımı, önemi ve yararları | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çocuk edebiyatının dünyadaki gelişimi | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çocuk edebiyatının Türkiye'de gelişimi | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Okulöncesi dönem çocukları için resimli kitapların iç yapı özellikleri | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Okulöncesi dönem çocukları için resimli kitapların dış yapı özellikleri | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Yaş grubuna uygun resimli kitapları belirleme | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Resimli kitap seçme ve okuma teknikleri | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çocuk edebiyatında türler ve çocuğun gelişimine uygunluğu | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Çocuk edebiyatı türleri :Şiir-tekerleme-bilmece | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Çocuk edebiyatı türleri :Masal | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Çocuk edebiyatı türleri: Çizgi roman | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Çocuk edebiyatı türleri: Çocuk tiyatrosu | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Çocuk edebiyatı türleri: Biyografi-hikaye anlatım | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Çocuk edebiyatı ile ilgili çalışmaları değerlendirme | konu ile ilgili bilgileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |