OÖ758 Sosyal Bilimlerde Nicel Veri Analizine Giriş

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ758
Ad Sosyal Bilimlerde Nicel Veri Analizine Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, lisansüstü öğrencilerin istatistik ve araştırma yöntemleri dersinde edinmiş oldukları bilgileri nicel veri analizi becerilerine dönüştürmektir. Ders temel istatistik analizlerini içerecek şekilde planlanmıştır.

Dersin İçeriği

Kodlama kitapçığı oluşturma, veri girişi, verilerin ayıklanması, yönetimi ve betimlenmesi ile parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel uygulamalar yürütülecektir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersi alabilmek için öğrencilerin yüksek lisans düzeyinde bir araştırma yöntemleri dersi almış olmaları gerekmektedir.

Kaynaklar

George, D. & Mallery, P. (2022). IBM SPSS statistics 27 step by step: A simple guide and reference (7th ed.). Routledge.

Notlar

Veri setleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Veri girişi, düzenlenmesi ve yönetimi stratejilerini tasarlar ve uygular
ÖÇ02 Veriye uygun olarak uygun analizi tasarlar
ÖÇ03 Gerekli analizleri bağımsız olarak uygular
ÖÇ04 Analiz sonuçlarınıtartışır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve dersin çerçevesinin, gerekliliklerinin, değerlendirilmesinin tanıtılması Ön hazırlık gerekmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Veri girişi ve düzenlenmesi Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Veri yönetimi Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Grafik ve tablolar Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 Sıklık ve betimleyici istatistik Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Tabülasyon ve ki kare analizi Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Ortalama alma ve iki yönlü korelasyon Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Konuların tekrarı ve sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 t Testi ve tek yönlü ANOVA analizi Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Genel doğrusal modeller: İki yönlü ve üç yönlü ANOVA Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 Basit doğrusal regresyon analizi Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Parametrik olmayan testler Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 Güvenirlik analizi Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 İstatistiksel alıştırmalar Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
15 İstatistiksel uygulamalar ve yorumlanması Ders ile ilgili okumaların ve ön alıştırmaların yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı ve sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı ve sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 5 85
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 2 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 01:24