OÖ757 Çocuk, Medya ve Teknoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ757
Ad Çocuk, Medya ve Teknoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melek Merve YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Medya ile ilgili genel kavramları tanır, Dijital medya ile ilgili literatürü açıklar ve dijital medya ürünlerini tanır, Dijital medya unsurlarının çocukların fiziksel gelişimine olan etkilerini değerlendirir, Dijital medya unsurlarının çocukların bilişsel gelişimine olan etkilerini değerlendirir, Dijital medya unsurlarının çocukların sosyal ve duygusal gelişimine olan etkilerini değerlendirir, İnternet kaynaklarını çocuğa uygunluk bakımından sınıflar değerlendirir, Mobil uygulama ve oyunları çocuğa uygunluk bakımından sınıflar, analiz eder ve değerlendirir, Medya unsurlarını eğitim ortamına dahil ederek farklı etkinliklerle bütünleştirebilir, Gelişime uygun medya ile ilgili yeni öneriler geliştirir

Dersin İçeriği

Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.), Çocuk ve medya arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; bir medya unsuru olarak resimli çocuk kitaplarının eğitimdeki yeri, çocuğun bilişsel gelişimini desteklemede medya ve teknolojinin rolü ve kullanımı, çocuğun sosyal-duygusal gelişimini desteklemede medya ve teknolojinin rolü ve kullanımı, dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

An, H., Morgenlander, M., & Seplocha, H. (2014). Children's gadgets: Smartphones and tablets. Exchange, 36 (5), 65-68. Anderson, S. E., Economos, C. D., & Must, A. (2008). Active play and screen time in US children aged 4 to 11 years in relation to sociodemographic and weight status characteristics: A nationally representative cross-sectional analysis. BMC Public Health, 8, 1-13.

Notlar

Yilmaz, M. M., & Siğirtmaç, A. (2023). A material for education process and the Teacher: the use of digital storytelling in preschool science education. Research in Science & Technological Education, 1-28. Yılmaz Genç, M. M., & Özen Uyar, R. (2016). Resimli Çocuk Kitaplarının Fene Yönelik Kavram, Konu ve Temalar Açısından İncelenmesi. Journal of International Social Research, 9(46). çizgi filmler ve resimli kitaplar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Erken çocukluk eğitiminde kullanılan medya ve teknolojilerin amaç ve kapsamını tartışır.
ÖÇ02 Erken çocuklukta teknolojik araçların eğitim amaçlı kullanımını açıklar.
ÖÇ03 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip ederek alanı ile ilişkilendirir.
ÖÇ04 Erken çocukluk eğitiminde kullanılabilecek medya ve teknolojileri listeler.
ÖÇ05 Erken çocukluk eğitiminde kullanılabilecek uygun medya ve teknoloji içeriklerini ayırt eder.
ÖÇ06 Erken çocukluk eğitiminde kullanılabilecek yapay zeka (AI) ürünlerini belirler.
ÖÇ07 Medya ve teknolojiyi kullanarak erken çocukluk eğitim etkinlikleri tasarlar.
ÖÇ08 Erken çocukluk eğitiminde medya ve teknolojiyi sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin, kaynakların, izlenecek strateji, yöntem ve tekniklerin tanıtımı ilgili kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Dijital medya ürünlerinin tanıtılması (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Çocuğun gelişimini desteklemede medya ve teknolojinin rolü ve kullanımı ilgili kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Bir medya unsuru olarak resimli çocuk kitapları resimli çocuk kitapları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Erken Çocuklukta Aplikasyonlar mobil ve AI (YZ) uygulamalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
7 Medya Seçiminde Kriterler ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Medya ve Toplumsal Cinsiyet bilimsel makaleler, resimli kitaplar, çizgi filmler. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
10 Medya ve toplumsal cinsiyet kavramları bilimsel makaleler. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Medya karakterleri çizgi filmler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
12 Prososyal Davranışlar ve Medya çizgi filmler ve resimli kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Medyada Değerler bilimsel makaleler, çizgi filmler, resimli kitaplar. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Medyada ahlaki duygu ve motivasyonlar. bilimsel makaleler, çizgi filmler ve resimli kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Değerlendirme Ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 3 51
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 155
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,20
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 10:17