EEY250 Gayrimenkul Pazarlaması

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEY250
Ad Gayrimenkul Pazarlaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere gayrimenkul pazarlaması ve yönetimi alanında temel teorik bilgileri kazandırmak ve bu bilgileri pratik uygulamalarla pekiştirmelerini sağlamak. Gayrimenkul sektöründe pazarlama stratejileri, müşteri ilişkileri yönetimi ve satış teknikleri konularında yetkinlik kazanmalarını desteklemek.

Dersin İçeriği

Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlama fonksiyonları; hedef pazar belirleme ve pazarlama stratejileri; pazarlama karması unsurlarına ilişkin kararlar. Gayrimenkul sektörünün gelişimi, yapısı ve özellikleri; emlak pazarlamasında pazarlama değişkenleri ve uygulamaları. Emlak pazarlamasında aracılar, müşteri ilişkileri yönetimi, satış teknikleri ve satış sonrası hizmetler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Emlak Pazarlaması, Nazife Küçükaslan AOF, Gayrimenkul Pazarlama

Notlar

Ders powerpoint sunumu, O. İnanç GÜNEY


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gayrimenkul geliştirme sürecini ve pazarlamanın bu süreçteki rolünü analiz eder.
ÖÇ02 Gayrimenkul sektöründeki pazar fırsatlarını değerlendirir.
ÖÇ03 Etkili pazarlama stratejileri oluşturur ve uygulama sürecini yönetir.
ÖÇ04 Gayrimenkul sektöründe tüketici ihtiyaçlarını belirleyerek, satış ve satış sonrası hizmet süreçlerini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Emlak sektöründe ekonomik analizler yaparak genel ekonomi bilgilerini iş süreçlerine uygular. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gerekliliklere uygun olarak temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını etkin şekilde kullanır.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmazların yönetimini, alım-satım işlemlerini ve pazarlama süreçlerini etkin bir şekilde yürütür. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Teorik olan bilgilerini uygulamada çerçevesinde çözüm üretme, sorun çözme sürecine aktarır 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki etik, sorumluluk bilinci ve özgüven çerçevesinde üstlendiği görevleri yerine getirir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Değişim ve yeniliklere açık bir yaklaşımla sektörel gelişmeleri takip eder ve iş hayatına entegre eder. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Edindiği etkin iletişim becerileri ile bilgi ve iletişim araçlarını kullanarak anadil ve yabancı dilde süreçleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki uygulama alanında verilen görevleri istenilen şekilde raporlama ve yorumlama yetisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Emlak yönetimi alanında ihtiyaç duyulan hukuki mevzuatı bilir ve mesleki süreçlerde uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmaz değer tespit süreçlerini analiz eder, piyasa araştırmaları yapar ve çözüm odaklı kararlar alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmaza ilişkin teknik bilgiye sahiptir ve bu teknik bilgiye dayalı denetim uygulamaları yapar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Taşınmaz üretimi ve geliştirilmesi faaliyetleri yönetir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye ve dünyada emlak sektörüne pazarlama açısından bakış Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 PAZARLAMAYA GİRİŞ Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 PAZARLAMA KAVRAMININ GELİŞİMİ ve PAZARLAMA SÜRECİ Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Pazarlamanın Bazı Önemli Yönleri Ve Özellikleri Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Günümüz de Pazarlamanın Değişen Yüzü VE PAZARLAMANIN YARATTIĞI FAYDALAR Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 PAZARLAMANIN ÖNEMİ, Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının Analizi Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Pazar fırsatları ve değerlendirilmesi Pazar Bölümlendirme Hedef Pazar Belirleme ve Konumlandırma Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 PAZARLAMA KARMASI Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 GAYRIMENKUL PAZARLAMAYA GİRİŞ Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 EMLAK SEKTÖRÜNÜ ETKİLEYEN UNSURLAR VE EMLAĞIN ÖZELLİKLERİ Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 EMLAK PAZARI, ÖZELLİKLERİ VE ETKİ EDEN EKONOMİK FAKTÖRLER Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 EMLAK PAZARLAMASINDA PAZARLAMA DEĞİŞKENLERİ Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 EMLAK PAZARLAMASINDA ARACILAR Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 EMLAK PAZARLAMASINDA SATIŞVE SATIŞ SONRASI Powerpoint sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.02.2025 04:38